Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Trzy czy pięciopolowe silniki? Spis modeli Tilliga
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Trzy czy pięciopolowe silniki? Spis modeli Tilliga
PostWysłany: Wto 7:15, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Przejrzałem katalogi tilliga z lat 2001, 2002, 2004, 2005/2007 i tam można wyczytać w opisach modeli bardzo ciekawe rzeczy.

1. Silniki w modelach NIE ZMIENIAŁY SIĘ PODCZAS PRODULCJI MODELU. Z jakim motorkiem wyszedł model, taki motorek jest do dziś (przynajmniej taki był tam od 2001 roku)

2. Przy każdym z typów modeli o opisie silnik pięciopolowy jest wyszczególniony, natomiast silnik trójpolowy wyszczególniony był wcześniej, (2001) a potem to było napisane po prostu jako silnik z masami kinetycznymi. Są też tzw. silniki standardowe (bez kółek zamachowych)

Zatem lecimy:

1. Silniki bez kółek zamachowych (trójpolowe)

BR 01
BR 81
BR 92
V 36
T 334
E94

2. Silniki trójpolowe z kołami zamachowymi (w nawiasach ilość kół zamachowych)

V 60/BR 106/346 (1)
V 180/BR 118/228 (2)
BR 119 (2)
V 200/BR 120 (2)
V 200.1/BR 221 (2)
BR 215/218/225 (2)
NOHAB (2)
SVT 137 (2)
E 44 (2)
BR 212/243/112/143/114 (2)
BR 250 (2)
BR 101 (2)
ICE (2)

Silniki pięciopolowe (w nawiasie ilość kół zamachowych)

BR 50 (1)
BR 52 (1)
BR 52.80 (1)
V 100 BR 110/111/112/203/204 (2)
VT 137 (2)
BR 172 (2)
DESIRO (2)
E 11/42 BR 211/242 (2)

Powyższe dane są danymi katalogowymi i nie podlegają dyskusji. Tak jest. Niezadowolonych z powyższych danych odsyłam do katalogów Tilliga, na strony z opisem lokomotyw TT oraz można kierować maile do Tilliga, ale dowiecie się tego samego.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 11:24, 03 Sty 2006
BR101 112-1
Moderator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 206
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





A to jajco Exclamation Shocked Shocked Shocked
Czyli jednak większość loków ma 3-pola Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:32, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Oczywiście silniki trójpolowe są bardzo ciche oraz ich jakość w porównaniu do BTTB jest odległa o lata świetlne. Zatem każdy model Tilliga nawet z silnikiem bez kółek zamachowych jest i tak kilka razy lepszy i cichszy niż nawet najdokładniej wykonany model BTTB.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:33, 03 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





A jaki silnik wsadza Peresvet w swojego M62? Wiem, ze Buehlera, ale czy 5-polowego?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:00, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Chyba to jest właśnie pięciopolówka. Czyli zarówno pod względem wyglądu (niższy) jak i wyważenia (lżejszy co prawda, ale za to niżej położony środek ciężkości) jak i napędu (silnik pięciopolowy) no i ceny (nowy model 80 euro) gagar Peresveta bije na głowę tego od Tilliga. Jak by wyszły wersje ST 44 obu producentów, to miałbym zagwozdkę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:35, 03 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





A czy ktoś mógłby mi wyjaśnić na czym polega zmiana wprowadzona w napędzie V200 (zarówno DR jak i DB), która to niby miała się pojawić w modelach od 2004 roku?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 18:36, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Przełożenie i układ napędowy (pomiędzy silniczkiem a kołami)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 20:55, 07 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





A jak wygląda sprawa z BR132 ROCO? Wprawdzie temat dotyczy Tilliga, ale no powiedzmy przez jakiś czas te modele były też w jego ofercie.
Czy silniki ROCO są 3 czy 5-cio polowe?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 23:13, 07 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





tej informacji nie mogę nigdzie wyszukać, ale wszystko wskazuje jednak na trójpolówkę...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Trzy czy pięciopolowe silniki? Spis modeli Tilliga
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin