Charakterek |
Moderator |
|
|
Dołączył: 22 Paź 2005 |
Posty: 579 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Radom |
|
|
|
|
|
|
Przejrzałem katalogi tilliga z lat 2001, 2002, 2004, 2005/2007 i tam można wyczytać w opisach modeli bardzo ciekawe rzeczy.
1. Silniki w modelach NIE ZMIENIAŁY SIĘ PODCZAS PRODULCJI MODELU. Z jakim motorkiem wyszedł model, taki motorek jest do dziś (przynajmniej taki był tam od 2001 roku)
2. Przy każdym z typów modeli o opisie silnik pięciopolowy jest wyszczególniony, natomiast silnik trójpolowy wyszczególniony był wcześniej, (2001) a potem to było napisane po prostu jako silnik z masami kinetycznymi. Są też tzw. silniki standardowe (bez kółek zamachowych)
Zatem lecimy:
1. Silniki bez kółek zamachowych (trójpolowe)
BR 01
BR 81
BR 92
V 36
T 334
E94
2. Silniki trójpolowe z kołami zamachowymi (w nawiasach ilość kół zamachowych)
V 60/BR 106/346 (1)
V 180/BR 118/228 (2)
BR 119 (2)
V 200/BR 120 (2)
V 200.1/BR 221 (2)
BR 215/218/225 (2)
NOHAB (2)
SVT 137 (2)
E 44 (2)
BR 212/243/112/143/114 (2)
BR 250 (2)
BR 101 (2)
ICE (2)
Silniki pięciopolowe (w nawiasie ilość kół zamachowych)
BR 50 (1)
BR 52 (1)
BR 52.80 (1)
V 100 BR 110/111/112/203/204 (2)
VT 137 (2)
BR 172 (2)
DESIRO (2)
E 11/42 BR 211/242 (2)
Powyższe dane są danymi katalogowymi i nie podlegają dyskusji. Tak jest. Niezadowolonych z powyższych danych odsyłam do katalogów Tilliga, na strony z opisem lokomotyw TT oraz można kierować maile do Tilliga, ale dowiecie się tego samego. |
|