Piottrw |
Starszy Młotkowy |
|
|
Dołączył: 28 Gru 2005 |
Posty: 30 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
|
|
|
|
pozwólcie ze włączę sie w dyskusję o Tilligu BTTB i innych producentach.
Mam w swoich zbiorach i te stare modele (w większości) i te nowsze od Tiliiga, pmt (wagony, na jakąs lokomotywę zbieram). Nie zapomnieśliście panowie o Zeuke z lat 60 tych. Mam kilka modeli i np BR 23 z roku 60 oczywiście model jeżdzący po makiecie w roku 2005 toż to zabytek. T 435, T 334, V 180, V 75, równierz kuszą swoją niedoskonałąścią. Muszę Wam powiedzieć że na jekiejsć aukcji internetowej w Niemczech chyba na eBay widziałem BR 23 Zeuke w pudełeczku za 200 euro !
Co do napędu to do silniczka trochę WD 40, na wałki i ślimki smaru grafitowego i głośnośnośc spada o połowę.
Co do tilliga to ostatniio kupiony Bix po założeniu hamulców przestał dobrze jeździć. Dla porównania na tym samym podwoziu mam pocztowca Pw 4 i (eilzug) sprzed ok. 4 lat i z hamulcami jeździ dużo lepiej. Czyżby jakość spadła?. O jeżdzie pmt - owskiego wagonu bagażowego D4g nie można nic powiedziadzieć jak kicha!. Dysza krótkiego sprzęgu działa tak topornie że na ostrych łukach zupełnie się nie przechyla. wagon jedzie prosto.
Reszta bud wagonów jak koledzy widzą w katalogach, to nadal spora ich częś pochodzi jeszcze z DDR, lub od Zeuke tt bahnen z lat 90 tych. |
|