Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> TT-Club PL -> Wagon pocztowy PKP - 13813 czyli dyskusja o cenach... Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pon 23:52, 13 Lut 2006
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





Cobrix,

w pełni zgadzam się z Twoją wypowiedzią. Mógłym obiema rękoma podpisać się po Twoim tekstem. Napisałeś wszystko to, o czym myślałem, a nie napisałem z powodu lenistwa.
Zwracam się w tym miejscu z uprzejmą prośbą do firmy AMC, aby przynajmniej ceny modeli polskiego taboru znormalniały i nie były w Polsce wyższe niż u sąsiadów.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 2:03, 14 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





ArJu napisał:
Zwracam się w tym miejscu z uprzejmą prośbą do firmy AMC, aby przynajmniej ceny modeli polskiego taboru znormalniały i nie były w Polsce wyższe niż u sąsiadów.

Tak naprawde to na ceny modeli w Polsce duzy wplyw maja narzuty jakie musi zaplacic firma, a ktore sa wyzsze niz u sasiadow, chocby podatki, ZUS itd...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:07, 14 Lut 2006
MarcinSz
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Cobrix napisał:

(...) różnica na 3 pierwszych wagonach to prawie 14E. To jeden wagon gratis.


Czyli mniej więcej koszty przesyłki towaru do polski, a przecież są jeszcze koszty przelewu za towar. Chyba, że jedzie się tam i kupuje, ale to tym droższa impreza (oprócz tych, którzy mieszkają przy granicy).
Plus drugie tyle przy reklamacji. Poza tym nie każdy za jednym zamachem kupuje tabor za kilkadziesiąt euro.
Nie jestem pewien czy wyjdzie taniej. Oszczędności mogą okazać się pozorne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:12, 14 Lut 2006
MarcinSz
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





oelka napisał:

Tak naprawde to na ceny modeli w Polsce duzy wplyw maja narzuty jakie musi zaplacic firma, a ktore sa wyzsze niz u sasiadow, chocby podatki, ZUS itd...
Krzysztof


ósznie. I to nie tylko u AMC ale także u dalszych spżedawców. Niejednokrotnie wskazywaliśmy tu na małą chłonność rynku (w stosunku do niemieckiego czy czeskiego) co równe jest niższemu niż w innych krajach obrotowi. Tymczasem koszty stałe są znaczne.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:50, 14 Lut 2006
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





oelka napisał:
Tak naprawde to na ceny modeli w Polsce duzy wplyw maja narzuty jakie musi zaplacic firma, a ktore sa wyzsze niz u sasiadow, chocby podatki, ZUS itd...

Krzysztof

Ta. Na karb powyższego można w Polsce wszystko zwalić. Już się do tego przyzwyczaiłem.
A czy to normalne, że importer jakiegoś tam towaru sprzedaje "hurtowo" sklepom do dalszej odsprzedaży po cenach bardzo podobnych do cen detalicznych np. w Niemczech? Ten ostatni dodaje 20-30% marży i mamy znaną różnicę cen.
Postem tym kończę mój udział w tej dyskusji, która z lekka odbiegła od meritum. Nadal nie zgadzam się, aby cały ciężar działań dążących do zwiększenia sprzedaży w Polsce przenosić na klientów. Niech coś w tym temacie zrobią także producent, dystrybutor, sklepy. Jak różnica cen między normalnymi polskimi sklepami znanymi tutaj a np. niemieckimi spadnie do 15%, to ja na pewno z chęcią będę kupował w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 1:41, 15 Lut 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





ArJu napisał:
Nadal nie zgadzam się, aby cały ciężar działań dążących do zwiększenia sprzedaży w Polsce przenosić na klientów. Niech coś w tym temacie zrobią także producent, dystrybutor, sklepy.

"Cos" to znaczy co? Bardzo latwo jest sie domagac cudow od innych. Gorzej gdy trzeba wskazac konkretna propozycje zmian.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 10:38, 15 Lut 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





oelka napisał:
Tak naprawde to na ceny modeli w Polsce duzy wplyw maja narzuty jakie musi zaplacic firma, a ktore sa wyzsze niz u sasiadow, chocby podatki, ZUS itd...
Krzysztof

Baz przesady. Niemiecka firma takze posiada koszty, niejednokrotnie wyzsze niz w Polsce. Chocby koszty pracy - a to jedna z wazniejszych pozycji - sa co najmniej dwa razy wyzsze niz w Polsce. Fakt jest taki, ze sumaryczne koszty dzialania gospodarczego w Polsce sa NIZSZE niz w starych krajach Unii. Wiec chyba zle kombinujecie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:09, 15 Lut 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Witku - uważam jako osoba prowadząca firmę że się mylisz.
Nasze koszty pracy są gigantyczne, zwłaszcza dla małych firm (takich jak moja)
Do tego dochodzą wysokie koszty poza pracownicze (akcyza itp) które dodatkowo obciążaja firmę.
Jedyne w czym jeszcze jesteśmy konkurencyjni to koszt pracy, ale to z uwagi na niższe wynagrodzenia a nie narzuty podatkowe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:10, 15 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Ekonomistą nie jestem ale tak się składa, że pracuję wśród nich. A ekonomiści wyznają jedną z głónych zasad - zysk rób przez obrót a nie przez ceny. Widać to dość dobitnie po cenach w sklepach za naszymi granicami. Często ceny są tam niższe ok 10% w stosunku do sugerowanych cen producenta. Ale wracając nie tylko do wagonu pocztowego ale i nowości 2006, to już znamy ceny i w niemczech i w czechach i zobaczmy co nam zaproponuje polski rynek a wtedy wybór będzie dla każdego jasny.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:13, 15 Lut 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Wyszło trochę masło maślane - a edycja nie działa Sad
Chodziło mi mniej wiecej o to że nasze koszty pracy są gigantyczne z uwagi na obciążenia a konkurencyjność zawdzięczamy jeszcze - i to tylko w nie których branżach niższemu poziomowi wynagrodzeń


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:54, 15 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Obiecałem sobie ze nie dam sie sprowokować ale muszę jeszcze napisać parę słów.
Zgadzam się koszty pracy to poważne obciążenie w PL. Ale gdzieś muszą się znaleźć pieniądze na becikowe, paliwo dla rolników i armię urzędników. Konkurencyjne nadal jest tylko wynagrodzenie pracownika. Niemcy też płacą podatki, podobnie jak Czesi. Widzimy już ich ofertę i widać, że ceny mogą być na rozsądnym poziomie. Ja wiem, że to takie modne wytłumaczenie ten ZUS itp. no tak jeszcze paskudny Balcerowicz, który musi odejść ale to nie powód żeby odrabiać te "straty" na kliencie narzucając ponad 40% marżę !! Może modele to nie towar pierwszej potrzeby i stosuje sie tu inne podejście ale taką marżę mają chyba tylko luksusowe wyroby - Rolex, Ferrari etc. Umówmy się Tillig do Ferrari nie należy . Jeżeli nastawiamy się na zysk jednostkowy, a nie na duży obrót to takie są pózniej efekty. Klient ma wybór i nie jest tylko dojną krową. Salony samochodowe wyczuły biznes i wiele z nich ma ceny niższe niż w DE po to żeby przyciągnąć klientów z Niemiec.

oelka napisał:

"Cos" to znaczy co? Bardzo latwo jest sie domagac cudow od innych. Gorzej gdy trzeba wskazac konkretna propozycje zmian.

Jest pewien mechanizm do tego "czegoś" - nazywa się wybory ale to już temat na inne forum.

I na koniec podam tylko parę przykładów. Wnioski zostawiam kolegom.
Ceny DE średnie ze znalezionych w necie, kurs 3,8, ceny PL ze znanego najtańszego sklepu.

Tillig BR 642 - Cena DE 180E (684zł) - Cena PL 970zł - Narzut 42%
Tillig BR 218 - Cena DE 76E (289zł) - Cena PL 405zł - Narzut 41%

Piko BR 182 - Cena DE 46E (175zł) - Cena PL 196zł - Narzut 12%

i dla większego kontrastu coś na chybił trafił innego producenta z innej skali

Roco 63496 - Cena DE 46E (175zł) - Cena PL 200zł - Narzut 14%
Trix 22201 - Cena DE 135E (513zł) - Cena PL 609zł - Narzut 18%


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:24, 15 Lut 2006
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





oelka napisał:
ArJu napisał:
Nadal nie zgadzam się, aby cały ciężar działań dążących do zwiększenia sprzedaży w Polsce przenosić na klientów. Niech coś w tym temacie zrobią także producent, dystrybutor, sklepy.

"Cos" to znaczy co? Bardzo latwo jest sie domagac cudow od innych. Gorzej gdy trzeba wskazac konkretna propozycje zmian.

Krzysztof

Podobnie jak Cobrix dałem się sprowokować, ale to tylko raz. To "coś" to np. wysokość marży pośredników. Najgorzej, jak ktoś chce, sprzedając "jedną" sztukę zpewnić sobie byt. Niestety nie jest to wyłącznie domena rynku modelarskiego, ale właściwie wszystkich gałęzi oferujących towary uznane - często niesłusznie - za luksusowe.
Ponadto pewnie wszyscy dobrze wiemy, że monopole (ale nie te od napojów wysokoprocentowych) na ogół nie są zdrowe, a z takim przypadkiem mamy do czynienia, gdy dystrybutor ma wyłączność.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:52, 15 Lut 2006
MarcinSz
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





A skąd pewność, że Tillig stosuje te same warunki handlowe dla AMC, Deltaxu i sprzedawców niemieckich?
Poza tym w handlu hurtowym istnieje zasada - im wyższy obrót (sprzedaż) z danym kontrahentem tym większy upust, mający wpływ na dalszą cenę. Czy sprzedaż TT w Polsce jest taka jak choćby w Czechach?

A tak z zupełnie innej beczki - zarządzających forum proszę o wskazanie na pw, kto modyfikuje moje posty. Chciałbym mu dać w prezencie słownik ortograficzny. Zawsze może mu się przydać Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:05, 15 Lut 2006
Tomas Rejl
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 10 Lut 2006
Posty: 119
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Hradec Kralowe





Widze problem w tym, ze w Niemczach oraz Czechach nie ma juz dystributora. Po wstepu do Unii wszystkie sklepy kupuja prosto w Sebnitz i nie ma posrednikow. Ceny sa potem wyraznie (20-30%) nizsze : TILLIG - SKLEP - KLIENT


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:09, 15 Lut 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





szwaniu napisał:
[...] im wyz˙szy obrót (sprzedaz˙) z danym kontrahentem tym wie˛kszy upust, maja˛cy wp?yw na dalsza˛ cene˛. Czy sprzedaz˙ TT w Polsce jest taka jak choc´by w Czechach? [...]


A oto jedna z przyczyn czemu sprzedaz w Polsce taka jest jaka jest. Wykresik znany kazdemu, kto ma/mial choc troche doczynienia z ekonomia. Niestety, tak to wyglada - to sprzedawca zmienia "warunki gry" - popyt jest tylko pochodna ceny.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wagon pocztowy PKP - 13813 czyli dyskusja o cenach...
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> TT-Club PL
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 4 z 5  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin