DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
|
|
|
|
WItam!
Osobiście chciałbym wyrazić satysfakcję, że na naszym forum udzielaja sie koledzy z Republiki Czeskiej.
Infrmacje o możliwości powstania polskiej wersji M62 sa jak dla mnie niezmiernie interesujące. Zwłaszcza, że model zainteresowanie taką wersją tej lokomotywy było już tu na forum po części wyrażane (np wątek: http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=359&postdays=0&postorder=asc&start=0). Z polską wersją wiążą sie jednak pewne problemy. Pierwsze egzemplarze mialy małe reflektory (tak jak w formie tilliga), ale nie miały jeszcze tłumika na dachu (który z kolei jest odtworozny w modelu tilliga). Późniejsze wersje miały już tłumiki, ale za to zmianie uległy reflektory, z tych małych na typowo polskie "garnkowate". Tak więc w gre wchodza dwa rozwiązania: usunięce imitacji tłumika na dachu (chyba jest to nierealne), ale przerobienie reflektórw. Te które sa obecnie trzeba by usunąć i zaszpachlować, a z przodu wykonac otwory, tak aby można było wmontować imitacje polskich reflektorów (watek m.in tu: http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=495).
Oczywiście pozostaje jeszcze opcja kompromisowa, czyli dotychczasowe pudło bez zmian w malowaniu zielonym. Tłumik na dachu trzeba by wtedy jakoś przeboleć.
No i ewentualnie wersje współczesne prywatnych przewozników (CTL, LotosKolej itp), którzy korzystają często z lokomotyw exDR lub exCSD/CD (te lokomotyw odpowiadają formie modelu firmy Tillig). Ale nie wiem jak wygladałoby w przypadku takich wersji zainteresowanie polskich modelarzy
Tak czy inaczej mnie taka inicjatywa powstania polskiej wersji M62 zainteresowała, myślę, ze zainteresownych takich projektem byłoby więcej osób. |
|