oelka |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Lis 2005 |
Posty: 365 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa-MDM |
|
|
|
|
|
|
Komunikat prasowy KM:
21-12-2005
Komunikat prasowy
W związku z licznymi reklamacjami, dotyczącymi nowego rozkładu jazdy „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o. pragne Państwa poinformować o działaniach podjętych przez Zarząd Spółki w celu poprawy ww. rozkładu jazdy:
• od dnia 14 grudnia, pociąg nr 5122, kursujący w szczycie porannym na szlaku z Ciechanowa do Warszawy oraz nr 1537 z Warszawy do Ciechanowa w szczycie popołudniowym, zwiększono zestawienie z 1 EZT do 2 EZT,
• od 19 grudnia zostały uruchomione dwa pociągi w relacji:
Warszawa – Legionowo – Warszawa oraz Warszawa – Siedlce –Warszawa, które znacznie poprawiły warunki podróży osób dojeżdżających w szczycie porannym do pracy w Warszawie. Rozkład jazdy jest następujący:
– pociąg nr 6627 Warszawa-Wola odjazd 5.13 - Legionowo przyjazd 6.05
– pociąg nr 6628 Legionowo odjazd 6.15 – Warszawa-Wola przyjazd 7.13
– pociąg nr 8041 Warszawa Zach. odjazd 21.33 – Siedlce przyjazd 23.28
– pociąg nr 8942 Siedlce odjazd 5.29 – Warszawa Zach. przyjazd 7.24,
• od 19 grudnia na linii Warszawa – Działdowo, wypożyczone z PR Lublin dwa EZT, wzmocniły pociągi obsługiwane przez PR Olsztyn. Obecnie
na 7 obiegów obsługiwanych przez PR Olsztyn 5 obiegów zestawionych jest z 2 EZT i 2 na 1 EZT,
• od 22 grudnia skierujemy dwa dodatkowe EZT, wypożyczone z SKM Gdynia, do wzmocnienia składów pociągów kursujących na linii Warszawa – Działdowo do wzmocnienia pozostałych pociągów,
• w ciągu najbliższych dni „PKP Przewozy Regionalne” Spółka z o.o. udostępnią naszej Spółce tabor wagonowy, który zostanie wykorzystany na trasie Warszawa – Skarżysko – Kamienna. Odzyskane cztery składy EZT wyjadą na szlaki o największych potokach podróżnych: Warszawa – Siedlce i Warszawa – Małkinia; badania zapełnienia pociągów w trakcie, (* szczegoly pod tekstem)
• otrzymaliśmy zapewnienie ze strony ZNTK, że czas trwania naprawy okresowej zostanie maksymalne skrócony (z zachowaniem technologii naprawy),
• zawnioskowaliśmy do PLK o uruchomienie posterunku odstępowego w Ząbkach w celu uzyskania możliwości wstawienia dodatkowej trasy dla pociągu w relacji Tłuszcz – Warszawa Wileńska. Obecnie nie ma możliwości zwiększenia częstotliwości kursowania pociągu z powodu wydłużenia czasów jazdy między stacjami Zielonka – Warszawa Wileńska.
W chwili obecnej największym problemem Spółki „Koleje Mazowieckie – KM” jest niewystarczająca ilość taboru. W ciągu doby uruchamiamy 625 pociągów. Wciąż jednak użytkujemy jedynie 184 EZT.
W ubiegłym roku dodatkowo „PKP Przewozy Regionalne” udostępniały Spółce na linii Warszawa – Działdowo 20 szt. EZT, w obecnym rozkładzie (z chwilą wdrożenia) tylko 10 szt. EZT. (Ogółem korzystaliśmy z 30-33 EZT, a obecnie 15+2 – od dnia 19 grudnia 2005 r.)
Dodatkowo do pełnej obsługi przejęliśmy linie na następujących odcinakach: Radom – Skarżysko – Kamienna – Radom i Łuków – Siedlce – Łuków. W ubiegłorocznym rozkładzie na ww. liniach kursowały pociągi Spółki „PKP Przewozy Regionalne”. Od PR Lublin przejęliśmy 18 pociągów na odcinku Siedlce – Łuków – Siedlce w tym na odcinku Warszawa – Łuków – 5 pociągów, a od PR Kielce – 13 pociągów na odcinku Radom – Skarżysko – Radom.
Jednocześnie informuję, że dodatkowym czynnikiem mającym niekorzystny wpływ na dowozy osób do pracy, są prowadzone roboty torowe, które rozpoczęły się na tydzień przed wdrożeniem rozkładu jazdy i trwają nadal. Są one prowadzone na liniach:
• Warszawa – Skarżysko – Kamienna (zamknięcie na odcinku Jastrząb – Rożki, Łączna – Suchedniów – Skarżysko, Czachówek Płd – Piaseczno i Piaseczno – Okęcie),
• Warszawa – Dęblin (zamknięcie na odcinku Dęblin – Życzyn, Zabieżki – Celestynów),
• Warszawa – Małkinia (zamknięcie na odcinku Zielonka – Warszawa Wileńska, Tłuszcz – Mostówka),
• Warszawa – Siedlce (zamknięcie na odcinku Sulejówek Miłosna – Mińsk Mazowiecki, Mińska Mazowiecki Stacja),
• Warszawa – Łowicz (zamknięcie na odcinku Bednary – Sochaczew)
Powodują one znaczne trudności w realizacji rozkładu jazdy (opóźnienia, odwołania pociągów, autobusowa komunikacja zastępcza).
Zamknięcia szlaków z powodu robót torowych w wielu przypadkach zostały wprowadzone bez zgody Spółki „Koleje Mazowieckie – KM”.
Pragnę jednak podkreślić, że wnikliwie analizujemy wszystkie uwagi i sugestie ze strony naszych podróżnych. Zapewniam , że w miarę możliwości będziemy je sukcesywnie realizować.
*A teraz najlepsze dotyczace skladow wagonowych:
Jako wspomniane w komunikacie sklady wagonowe beda uruchomione sklady wagonowe w zestawieniu ET22 z Bhp w nastepujacych relacjach:
21042 Skarzysko Kam. 4:57 - Wwa Wsch. 7:37
21044 Skarzysko Kam. 6:32 - Wwa Wsch. 9:15
21234 Radom 14:52 - Wwa Wsch. 17:06
12043 Wwa Wsch. 14:33 - Skarzysko Kam. 17:27
12045 Wwa Wsch. 17:28 - Skarzysko Kam. 20:29
12227 Wwa Wsch. 9:41 - Radom 12:06 |
|