Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1 -> Nowe malowanie EP 05 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Pią 16:58, 16 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Wiesz powiedzaiałeś już tyle że temat chyba jest zamkniety, dodam tylko od siebie że też lubię życię kolorowe ale istnieje coś takiego jak estetyka malowania taboru bądź estetyka kolejowa. Niestety od wąskotorówek począwszy na normalnotorowym taborze kończąc jest jej widoczny brak. Spójrzmy na wagony osobowe a co dopiero lokomotywy.
Często odwiedzam grudziądzką szopę - tam do dziś są zwolennicy żółtych przodów i zielonego malowania. Choć doszli do kompromisu udało im sie przywrócić oryginalne malowanie SU45 139 - to chyba jedyny przypadek dbałości o szczegóły w Polsce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:27, 16 Gru 2005
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





maciej_kolej napisał:
[...] istnieje cos´ takiego jak estetyka [...]

A przede wszystkim tradycja. Te dwie ostatnie lokomotywy juz chyba na pewno maja przed soba sezon ostatni w 40 letniej historii, wiec po prostu mozna bylo im tego darowac.

maciej_kolej napisał:
[...] do dzis´ sa˛ zwolennicy z˙ó?tych przodów i zielonego malowania.

I ja sie tez zaliczam do zwolennikow takiego malowania. I caly czas sie dziwie, ze PKP odchodzi od tego schematu, upodabniajac swoje lokomotywy do pstrokacizny konkurencji.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:58, 16 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Moim zdaniem skoro pozostawiono dwie to powinni zachowac dwa rodzaje malowania - pierwsze zielono seledynowe z począków eksploatacji i pomarańczowe. Niestety PKP nigdy nie liczyła sie z historią taboru w realu. Patrz skansen w Kościerzynie - berliński skłąd szybkiej kolei, dźwig kolejowy, parowozy - co tu gadać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:19, 16 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





DBv napisał:
Jeżeli już to PKP. ZNTiK to ja sie nie dziwie jak nie dostali schematu to zrobili jak uważali czy też jak umieli. Uważam jednak że to co wymyślili nie jest dobre. I tyle . Problemu by nie było gdyby sie w tej sprawie odezwał właściciel (PKP)

PKP Cargo. Niestety musimy sie przyzwyczaic do faktu ze pod skrotem PKP jest tylko likwidator dawnego przedsiebiorstwa panstwowego, a poszczegolne spolki laczy ze soba coraz mniej. A nawet dochodzi do swoistego rodzaju walk podjazdowych.
Cytat:
i powiedzmy dla kolejnych pojazdów które musza otrzymac nową malturę opracował jakieś jednolite, trzymające się sensu zasady. Im najwyrazniej jednak jest wszystko jedno.
Przygotowanie zasad malowania pojazdow przerasta czasami mozliowsci osob, ktore w poszczegolnych spolkach pracuja nad tym problemem. Kiedy PKP-PR opracowalo swoj schemat malowania wagonow pietrowych, okazalo sie, ze opis rozni sie od schematu. W efekcie kolorystyka wagonow Bhp, a szczegolnie ich drzwi, zalezy od tego, czy w danym ZNTKu patrzyli na schemat, czy czytali opis...
Cytat:
Ja już w ogóle nie mam za bardzo ochoty rozpisywać się na ten temat bo to ręce po prostu opadają. Wkurza mnie bo jak by nie było to jest to nasz przewoźnik narodowy

Wlasciwie to trzech przewoznikow narodowych. Z ktorych jeden (Cargo), probuje wydoic z pieniedzy dwoch pozostalych (PR i IC)
Cytat:
Taki schemat musi być możliwie prosty, tak aby dało się go bezproblemowo zastosować na każdej lokomotywie (bo o tym ze powinien nawiązywać do malowania wagonów, nie chcę już nawet wspominać)

Niestety napewno nie pasazerskich, bo Cargo z nimi nie ma nic wspolnego.
Cytat:
To znaczy zastosowane barwy, ewentualnie układy graficzne powinny nawiązywać do pewnej tradycji jaka na danej kolei się pojawiała. Dla DB AG czerwień nie jest przecież przypadkowa. A skąd w Polsce wzięła się ta czerwień? Pojęcia nie mam. Rozumiem zieleń, tak wszakże malowane były pojazdy dotychczas, tak tez onegdaj malowano parowozy, byłoby to wiec jakoś uzasadnione. A tak mamy czerwono-niebiesko-białe potwory sprzęgnięte z żółto niebieskimi Falsami.
Jest nastepny krok: Na targach w Niemczech prezentowano wagon do przewozu ziarna dla PKP Cargo w zoto-niebieskie fale... Te zolto-niebieskie malowanie to jeszcze ma u nas jakas tradycje w postaci stopniowo likwidowanego malowania EZT.
Witek M. napisał:
A przede wszystkim tradycja. Te dwie ostatnie lokomotywy juz chyba na pewno maja przed soba sezon ostatni w 40 letniej historii, wiec po prostu mozna bylo im tego darowac.

Podejrzewam, ze to jednak nie bedzie ostatni sezon. Cargo bardzo cierpi na brak sprawnych lokomotyw dla predkosci 140-160km/h. Watpie aby w przyszlym roku odrobili tegoroczne zaleglosci remontowe serii EP09. A brak jest tak dokuczliwy, ze EP09-12 odstawiona w Gliwicach po wypadku ma byc odbudowana (gdy beda na to pieniadze), mimo tego, ze ma mocno zniszczona ostoje pudla. W kazdych innych warunkach zostala by skreslona ze stanu. W przypadku EP05, znowu beda poszukiwane furtki aby wyminac granice uzywalnosci obu elektrowozow.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:56, 16 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





oelka napisał:

PKP Cargo. Niestety musimy sie przyzwyczaic do faktu ze pod skrotem PKP jest tylko likwidator dawnego przedsiebiorstwa panstwowego, a poszczegolne spolki laczy ze soba coraz mniej...

To ze mowa tu o Cargo jest chyba oczywiste, wszak temat dotyczy lokomotyw.
oelka napisał:

Przygotowanie zasad malowania pojazdow przerasta czasami mozliowsci osob, ktore w poszczegolnych spolkach pracuja nad tym problemem.

Jeżeli tak to tylko potwierdza to tezę, że firmę jej własny wizerunek nic nie interesuje. Gdyby było inaczej zajeliby sie tym poważnie lub zlecili jakiejś firmie zewnętrznej wyspecjalizowanej w takich różnych plastycznych historiach.
oelka napisał:

Wlasciwie to trzech przewoznikow narodowych...

Co nie zmienia faktu, że przed członem Cargo pojawia sie PKP. PKP Cargo to jednak cały czas firma zwiazana z Holdingiem PKP i traktowana jest jako przewoźnik narodowy. Fakt, ze odchodzi powoli w przeszłośc podział na przewoźników krajowych, ale faktem jest też, że cały czas DBAG kojarzymy z terenem Niemiec, CD z przewoźnikiem czeskim, a PKP z przewoźnikiem polskim.

oelka napisał:

Niestety napewno nie pasazerskich, bo Cargo z nimi nie ma nic wspolnego.

Ok, tylko co to ma do rzeczy? O kwesti wagonów wspomniałem ale jej nie rozwinąłem z racji tego, że nie tego dotyczy temat. Uważam jednak ze sprawa winna być rozwiązana całościowo, obejmując równiez wagony. Rozumiem że być może jest to obecnie niemozliwie. IC tak mocno nie chce być kojarzoną z PKP, że w swoim logo te trzy literki umieszcza mozliwie mała czcionką, eksponując jedynie IC. Zwracam jednak uwagę na przypadek niemiecki. Ja wiem, powiecie Niemcy, o czym my tu rozmawiamy, ale kilka podobieństw jednak tu występuje. Pomimo, że mamy tam DBCargo i chociażby DBRegio to jakoś udaje im sie pogodzić sprawę jednorodności kolorystycznej eksploatowanego taboru. Nawet wiecej. Jakiś czas temu można było zaobserwować masowe zanikanie dopisku Cargo na lokomotywach DBCargo (dziś coraz częściej Railion), tak, ze pozostawało jedynie duże logo DBAG, wspólne dla wszystkich firm wchodzących w skład DBAG. Celem było właśnie stworzenie jednolitego wizerunku całej firmy. Jeżeli więc do sprawy podejdzie sie rozsądnie jest to możliwe do rozwiązania.
A poza tym ja nie wspominałem o wagonach pasażerskich. Bałagan i brak spójności w nowych sposobach malowania widać nawet po zestawieniu samego taboru PKP Cargo.
oelka napisał:

Jest nastepny krok: Na targach w Niemczech prezentowano wagon do przewozu ziarna dla PKP Cargo w zoto-niebieskie fale... Te zolto-niebieskie malowanie to jeszcze ma u nas jakas tradycje w postaci stopniowo likwidowanego malowania EZT.

Co do tradycji to nie wiem czy tak bardzo do niej nawiązuje wszak doswiadczeń w malowaniu wagonów towarowych na zółto-niebiesko wielu raczej w Polsce nie ma Smile. Związek natomiast pomiędzy Faeelrrss-em a EZT jest hmmmm.... dość luźny, powiedziałbym, wątpliwy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:31, 16 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Pamiętajmy że Niemcy lubią porządek i tak jest w przypadku doboru barw na kolei. Cała dyskusja nie zmienia jednak faku - Śkody będą czerwone i już bo komus się jak zwykle nie chciało zadbać o kolorystykę historyczną. Myślę że ten koś sugerował się nowym włascicielem lokomotyw i nie chcę swoich barw utorzsamiać z PKP, podobnie jak IC.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:38, 18 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Juz mozemy zobaczyc jak sie prezentuje EP05-23 w [link widoczny dla zalogowanych]....
Na razie jeszcze nie komletnym. I co tez mozna zobaczyc - sa jeszcze inne zmiany.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:39, 18 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tą czerwień jeszcze bym przeżył, ale te "cargowskie" cudawianki po bokach to obciach jak z Grudziądza do Budapesztu. Tragedia nie pierwsza i ostatnia na PKP. Evil or Very Mad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 2:41, 19 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Na szczescie, podobno EP05-16 bedzie pomalowana klasycznie.
Natomiast malowanie Cargo ma zaatakowac EP09-12, 45, 47. Ponadto EP09-12 po odbudowie ma wygladac z zewnatrz jak maszyny z ostatniej serii produkcyjnej - pelne drzwi do kabiny.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:28, 20 Gru 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Cytat:
Natomiast malowanie Cargo ma zaatakowac EP09-12, 45, 47.

I juz zaatakowalo. Na razie [link widoczny dla zalogowanych] i widok drugiego [link widoczny dla zalogowanych]. Mamy kolejny schemat malowania lokomotyw PKP Cargo.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:56, 21 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





ja juz nie wiem czy smiać sie tu trzeba cy płakać...
To jest istna kwintesencja jarmarcznego kiczu!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:10, 21 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tandeta, tandeta jest dziełem człowieka.........


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:08, 21 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Nie no te czerwone malunki na gagarku, siudemce, suce, czy ET22-2000 albo EM10 to mi nawet się podobały ale to już jest totalna porażka, Zobaczymy jak bedzie z EP05


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:32, 21 Gru 2005
wojtek
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





1. spytalem dzis kilka osob, ktore pociag widza tylko z pozycji kierowcy czekajacego przed szlabanem: jakiego koloru sa lokomotywy PKP/Cargo? Odpowiedzi: ZIELONE. Czyli efekt rozpoznawalnosci floty PKP CArgo byl od zawsze. Po drugie zielone malowanie to styl i tradycja: Zobaczcie na tym zdjeciu: [link widoczny dla zalogowanych]
Piekna, soczysta zielen -kolr "ekologiczny", a Cargo na co drugiej reklamie pisze o ekologi przewozow kolejowych.
2. Jak zobaczyle EP09 w nowym malowaniu to doznalem szoku,
3. Jak zobaczylem "nowe" EP05 to.. sie tylko rozesmialem...zenua

swiatecznie pozdrawiam
wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:12, 21 Gru 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





ej a te foty co podałeś do nich linka to z Gdańskie ZNTK Question (byłego) a twoje one są Question jak się dostałeś na zakłady Question
Powracając do EP05 to jest totalna porażka, wszystkie maszyny tam będące oprócz tej piątki cacuszki ale ta nie no nie mam słów mogli je odrazu wycofać wepchnąć do Chabówki i coś czynnego zostawić.
PS. Ktoś coś wie więcej o EU05-22 z krakowa, jest na chodzie ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Nowe malowanie EP 05
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor w skali 1:1
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin