DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
|
|
|
|
oelka napisał: |
PKP Cargo. Niestety musimy sie przyzwyczaic do faktu ze pod skrotem PKP jest tylko likwidator dawnego przedsiebiorstwa panstwowego, a poszczegolne spolki laczy ze soba coraz mniej... |
To ze mowa tu o Cargo jest chyba oczywiste, wszak temat dotyczy lokomotyw.
oelka napisał: |
Przygotowanie zasad malowania pojazdow przerasta czasami mozliowsci osob, ktore w poszczegolnych spolkach pracuja nad tym problemem. |
Jeżeli tak to tylko potwierdza to tezę, że firmę jej własny wizerunek nic nie interesuje. Gdyby było inaczej zajeliby sie tym poważnie lub zlecili jakiejś firmie zewnętrznej wyspecjalizowanej w takich różnych plastycznych historiach.
oelka napisał: |
Wlasciwie to trzech przewoznikow narodowych...
|
Co nie zmienia faktu, że przed członem Cargo pojawia sie PKP. PKP Cargo to jednak cały czas firma zwiazana z Holdingiem PKP i traktowana jest jako przewoźnik narodowy. Fakt, ze odchodzi powoli w przeszłośc podział na przewoźników krajowych, ale faktem jest też, że cały czas DBAG kojarzymy z terenem Niemiec, CD z przewoźnikiem czeskim, a PKP z przewoźnikiem polskim.
oelka napisał: |
Niestety napewno nie pasazerskich, bo Cargo z nimi nie ma nic wspolnego. |
Ok, tylko co to ma do rzeczy? O kwesti wagonów wspomniałem ale jej nie rozwinąłem z racji tego, że nie tego dotyczy temat. Uważam jednak ze sprawa winna być rozwiązana całościowo, obejmując równiez wagony. Rozumiem że być może jest to obecnie niemozliwie. IC tak mocno nie chce być kojarzoną z PKP, że w swoim logo te trzy literki umieszcza mozliwie mała czcionką, eksponując jedynie IC. Zwracam jednak uwagę na przypadek niemiecki. Ja wiem, powiecie Niemcy, o czym my tu rozmawiamy, ale kilka podobieństw jednak tu występuje. Pomimo, że mamy tam DBCargo i chociażby DBRegio to jakoś udaje im sie pogodzić sprawę jednorodności kolorystycznej eksploatowanego taboru. Nawet wiecej. Jakiś czas temu można było zaobserwować masowe zanikanie dopisku Cargo na lokomotywach DBCargo (dziś coraz częściej Railion), tak, ze pozostawało jedynie duże logo DBAG, wspólne dla wszystkich firm wchodzących w skład DBAG. Celem było właśnie stworzenie jednolitego wizerunku całej firmy. Jeżeli więc do sprawy podejdzie sie rozsądnie jest to możliwe do rozwiązania.
A poza tym ja nie wspominałem o wagonach pasażerskich. Bałagan i brak spójności w nowych sposobach malowania widać nawet po zestawieniu samego taboru PKP Cargo.
oelka napisał: |
Jest nastepny krok: Na targach w Niemczech prezentowano wagon do przewozu ziarna dla PKP Cargo w zoto-niebieskie fale... Te zolto-niebieskie malowanie to jeszcze ma u nas jakas tradycje w postaci stopniowo likwidowanego malowania EZT. |
Co do tradycji to nie wiem czy tak bardzo do niej nawiązuje wszak doswiadczeń w malowaniu wagonów towarowych na zółto-niebiesko wielu raczej w Polsce nie ma . Związek natomiast pomiędzy Faeelrrss-em a EZT jest hmmmm.... dość luźny, powiedziałbym, wątpliwy. |
|