Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig
PostWysłany: Śro 9:12, 30 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Co powiecie o starej poczciwej lokomotywie spalinowej "Taigatrommel" V200;BR120 Tillig'a? Z tego co pamiętam nasze dwa górujące polskie czasopisma kolejowe swojego czasu oceniały te modele nie tylko pod kątem przebudowy na polską wersją ST44. Zarzucano między innimi przeksalowane okna kabiny (za małe).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig
PostWysłany: Śro 12:14, 30 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Co powiecie o starej poczciwej lokomotywie spalinowej "Taigatrommel" V200;BR120 Tillig'a? Z tego co pamiętam nasze dwa górujące polskie czasopisma kolejowe swojego czasu oceniały te modele nie tylko pod kątem przebudowy na polską wersją ST44. Zarzucano między innimi przeksalowane okna kabiny (za małe).

Z tymi oknami to jest tak, ze sam otwor na okno ma dobry rozmiar, tylko Niemcy wstawili w to okno jeszcze przeskalowana uszczelke, ktora faktycznie zmniejsza wielkosc szyby.
Natomiast to co najbardziej razi, to bardzo wysoko nad wozkami zawieszone pudlo. Patrzac z boku, robi to bardzo zle wrazenie.
Wiecej, szczegolnie w porownaniu do modelu Peresveta napisalem kiedys w Model Hobby w numerze 14/2002.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig
PostWysłany: Śro 13:16, 30 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





oelka napisał:

Z tymi oknami to jest tak, ze sam otwor na okno ma dobry rozmiar, tylko Niemcy wstawili w to okno jeszcze przeskalowana uszczelke, ktora faktycznie zmniejsza wielkosc szyby.
Natomiast to co najbardziej razi, to bardzo wysoko nad wozkami zawieszone pudlo. Patrzac z boku, robi to bardzo zle wrazenie.

Krzysztof


Też sie z tym zgodze okna nie są taki złe, ale ta przestrzeń pomiędzy wózkiem a ramą lokomotywy jest fatalna, wygląda to wręcz komicznie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 14:41, 30 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





A jak wygląda sprawa własności jezdnych? W końcu to trzy osie na wóżek a nie dwie, zdaje się że lokomoywa powinna dość płynnie ruszać.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:32, 30 Lis 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Napęd na 4 osie, silnik beuhler 5 polowy i dobre wyważenie modelu gwarantują znakomite właściwości jezdne, i tak w rzeczywistosci jest. Minimalna predkość wybiegu oscyluje gdzieś pomiedzy 2kmh a 5kmh jak na TT to jest super wynik. Niestety loko jest dość głośnie jak na Tilliga.
Moc loka jest dość spora, gdzyż 40 osi to dla niej betka.
Faktycznie prześwit miedzy wózkami a ostoją jest okropny i psuje ogólną prezencję lokomotywy.
Mimo tego gorąco polecam zakup, gdyż warta jest swojej ceny, około 500zł


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:43, 30 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ciekawe rzeczy, czyli po za wpadką z prześwitem lokomotywa godna polecenia i to chyba w czterech wersjach (dwie DR, MAV i CSD).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:26, 30 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Ciekawe rzeczy, czyli po za wpadką z prześwitem lokomotywa godna polecenia i to chyba w czterech wersjach (dwie DR, MAV i CSD).


Oj zdecydowanie wiecej...
Co najmniej 3 DR i jeszcze paru prywaciarzy.
A jak dodać do tego wersje już nie produkowane to wyjdzie jeszcze więcej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:57, 30 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Uups... faktycznie jeszcze koleje prywatne. Głośny silnik w modelu to chyba ukłon w kierunku oryginału.
Cena też jest przystępna stosuku do rdzennie enerdowskich lokomotyw.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:15, 30 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
Niestety loko jest dość głośnie jak na Tilliga.


Shocked

Nie zgodzę się z Tobą Karolu. Moja BR 120 chodzi tak cichutko, że aż strach. Nie wiem dlaczego Wasze są takie głośne jak piszecie.

Moja BR 120 Tilliga (nr katalogowy 02563):

[link widoczny dla zalogowanych]

Zresztą uważam ją za najpiękniejszą z całej gromadki.

Polecam! Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:18, 30 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

A żeby nie być posądzonym, o gołosłowność, oto moja słodziutka BR 120 leżakująca na łóżeczku: Very Happy

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyż nie jest piękna? Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:33, 30 Lis 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





To sie troche nie rozumiemy, loko jest ciche w zakresie malych predkosci ale gdy go bardziej rozpędzimy, to go słychac troche, no.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:49, 30 Lis 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

Cytat:
loko jest ciche w zakresie malych predkosci ale gdy go bardziej rozpędzimy, to go słychac troche


Confused

Moja chodzi cichutko w pełnym zakresie prędkości. Oczywiście przy szybkiej jeździe troszkę głośniej chodzi ale zasadniczo milutko i cichutko sobie mruczy. Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:53, 30 Lis 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





ArturSwider napisał:
Hi,

A żeby nie być posądzonym, o gołosłowność, oto moja słodziutka BR 120 leżakująca na łóżeczku: Very Happy


A to moja piękność stojąca na pudełeczku: Very Happy



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 14:29, 01 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





A skoro temat dotyczy V200DR to niech mi ktoś odpowie na jedną nurtujaca mnie kwestie. jak bym chciał przerabiać na ST i wybrałbym Peresveta to czy można bezproblemowo usunąc te pokrywy na bocznych zaluzjach (cos zdaje sie w M-H o tym było ale nie pamietam, a w archiwum tego wydawnictwa nie posiadam)? Czy nie zostaje tam jakieś paskudztwo po kleju rozpuszczającym tworzywo? Bo bardziej jesli juz wolałbym Peresveta, bo w Tilligu te wozki mi sie nie podobaja no i chyba Peresvet jest tanszy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:28, 01 Gru 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





DBv napisał:
A skoro temat dotyczy V200DR to niech mi ktoś odpowie na jedną nurtujaca mnie kwestie. jak bym chciał przerabiać na ST i wybrałbym Peresveta to czy można bezproblemowo usunąc te pokrywy na bocznych zaluzjach (cos zdaje sie w M-H o tym było ale nie pamietam, a w archiwum tego wydawnictwa nie posiadam)? Czy nie zostaje tam jakieś paskudztwo po kleju rozpuszczającym tworzywo? Bo bardziej jesli juz wolałbym Peresveta, bo w Tilligu te wozki mi sie nie podobaja no i chyba Peresvet jest tanszy.


Cytat ze strony [link widoczny dla zalogowanych]

"Osoby mające zamiar przerabiać w/w model na ST 44 informuję, że można odkleić boczną ramkę trójdzielnej żaluzji, gdyż nie stanowi ona jednolitego odlewu z pudłem modelu."

I wszystko jasne.

Przy okazji - jakieś pogłoski chodzą że Peresvet ma wypuścić gagara w polskiej wersji, wiecie coś o tym?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
V200 / BR 120 "Taigatrommel" by Tillig
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 4  
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin