fred3rg |
Młodszy Młotkowy |
|
|
Dołączył: 03 Lut 2006 |
Posty: 21 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa |
|
|
|
|
|
|
Ze wspólczesnych wagonów, anie starych poniemieckich, to Hbbillns Tilliga lub roco odpowiada polskiemu.
Pierwsze wagony PKP kupiło chyba w niemczech a resztę na wzór niemickich zrobili w Zastalu jako typ 216k.
Oczywiście Y osobowy.
I wagon Bi/Ci, czyli ten z otwartymi pomostami i okrągłym dachem, a można je dostać nieraz za bezcen.
I wszystkie krotkie kryte towarowe tak jak wymienil Gamol, czyli Kdt, Kdth, później w IV ep oznaczone Gklmi; Hbk w IV Kdst, węglarki: Es, Wddo, Wddoh,. Przydały by się zdjęcia dla niewtajemniczonych w niemieckie nazwy grup wagonów, wyminione przez Gemola.
Nie wiem czy da sie je tu wcisnąć? mI się dotąd nie udało.
Brombergi były na PKP, ale przedwojenne.
Ten w TT jest budowy NRD-powojennej i tylko przypomina starego Bromberga. Jest od niego znacznie krótszy. Niestety:( Bo to najładniejszy kryty towarowy, jedyny 4osiowy Bttb, do kupienia za niewielkie pieniądze.
Za to jako typowy wagon był właczony do OPW, czyli wspólnego parku wagonów demoludów. Co oznacza, że mógł być używany przez nasze koleje, z oznaczeniami DR:)
W ten sposób można też zaliczyć do taboru używanego na PKP Eas'a prod BTTB/Tillig. Tylko trzeba małą kalkomanie dokleić, ze znakiem OPW.
I chyba nikt nie wymienił BR52>Ty 42, no i Ty2-najliczniejszy parowóz na PKP.
Fred |
|