DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
|
|
|
|
ČSD T202.0 „GEBUS”
Model 211001 v.1
ORYGINAŁ
Pod koniec lat dwudziestych fabryka Vagonka w Studence zakupiła licencję na przekładnie elektryczne od firmy Gebus (Austria). Mechanizmy te stosowano w produkowanych wagonach motorowych (M132.0 i M131.0), postanowiono jednak wykorzystać je również w niewielkich lokomotywach spalinowych przeznaczonych do prac manewrowych. Prace nad dokumentacją lokomotywy rozpoczęto w roku 1928, jednak przeciągały się one aż do roku 1930, kiedy ukończono dwa pierwsze egzemplarze (T202.001 i T202.002). Obie lokomotywy różniły się od siebie nieco sposobem wykonania poszczególnych detali, z czego najistotniejsze było chyba odmienne wykonanie żaluzji na ścianach bocznych. Do napędu nowego pojazdu zastosowano silnik benzynowy Warchalowski o mocy 74kW z zapłonem elektromagnetycznym Scintilla. Silnik ten napędzał zamontowany w lokomotywie generator osiągający 90kW (przy 250V, 360A i 600obr/min.). Spalinowóz posiadał jeden elektryczny silnik trakcyjny, który poprzez zespół kół zębatych napędzał dwa zestawy kołowe.
MONTAŻ MODELU
A. Podwozie (1 – 16)
Wycinamy i łączymy ze sobą cz.2 i cz.3. Do cz.2 doklejamy odpowiednio uformowaną cz.1, a do cz.3 – podklejoną tektura cz.4. Cz.1 obklejamy z boków cz.5, a z przodu i z tyłu cz.6. Do cz.1 w zaznaczonych miejscach przyklejamy uchwyty zbiornika cz.7, do których następnie montujemy sam zbiornik w.I. W zewnętrznej części czołowej doklejamy zderzaki wykonane z cz.8, cz.9, cz10 oraz w.II. Do boków wewnętrznej strony cz.1 doklejamy w zaznaczonych miejscach cz.11, które uzupełniamy cz.12 i cz.13. Do cz.7 doklejamy elementy mocowania resorów: cz.14 (końcówkę należy zagiąć pod kątem 90st.). Cz.15 (resor) uzupełniamy cz.16 i całość wklejamy tak aby łączyła cz.13 i końcówki cz.14.
B. Koła (17 – 21)
Koła pojazdu sklejamy z cz.17, cz.18 (obręcz) i cz.19. W cz.20 wykonujemy w zaznaczonych miejscach otwory, a nastepnie sklejamy cz.20, do której po obu stronach doklejamy odpowiednio uformowaną cz.21. W wykonane otwory wkładamy przygotowane osie (w.III), a następnie do osi tych montujemy przygotowane koła pojazdu. Tak przygotowaną cz.20 przyklejamy do cz.1 w zaznaczonym miejscu.
C. Kabina i przedziały maszynowe (22 - 33)
Kabinę pojazdu sklejamy z cz.22 (ściana czołowa), dwóch cz.23 oraz cz.24 (ściana tylna). Przy montażu ścian bocznych należy zwrócić uwagę na odpowiednie położenie okien (okno z ramką powinno przylegać do przedniej ściany kabiny). Dach wykonać z cz.25. Jeżeli wycinamy otwory okienne, należy pomalować wnętrze oraz wkleić w środku pulpit (cz.26). Z tyłu kabiny należy dokleić cz.27, uzupełniona o detale (cz.28.). Przedział maszynowy należy umieścić z przodu kabiny. Zasadnicza jego cześć należy uformować z cz.29. W przedniej jego części należy umieścić cz.30, sklejona z cz.31 (podklejona uprzednio tekturą). Powstałą krawędź obkleić cz.32. W górnej części przedziału silnika (cz.29) należy umieścić cz.33 oraz przewód odprowadzania spalin (w.IV)
D. Pozostałe detale (34 - 38.)
Pomosty manewrowego (cz.34) należy pomalować od spodu i przykleić w oznaczonych miejscach cz.5. Z boku pomostu, do cz.2 należy również dokleić schodki, sklejone z cz.35 i cz.36. W przedniej części pojazdu należy wkleić zgarniacze wykonane z cz.37 i cz.38 – miejsca ich montażu zaznaczono na wewnętrznej stronie cz.1. Całość uzupełniamy o elementy dodatkowe: poręcze (w.V na pomoście przy kabinie, w.VI na pomoście, W.VII w narożnikach pomostu) oraz reflektory (w.VIII). Końcowy etap to naniesienie oznaczeń na ścianie bocznej kabiny.
PLIK PDF ŚCIĄGNIESZ TUTAJ:
[link widoczny dla zalogowanych]
wielkość pliku ok. 1,6MB
UWAGA
Niniejszy model podlega prawom autorskim. Wykorzystanie komercyjne bez zgody autora jest zabronione.
ATTENTION
This Model is under copyright by the author. You are not allowed to use this model for commercial purposes in any form without explicit permission by the author.
ACHTUNG
Das Modell unterliegt den Allgemein geltenden Copyrights. Der kommerzielle Gebrauch dieses Modells ohne Einverständnis des Urhebers ist nicht gestattet. |
|