ArturSch |
Administrator |
|
|
Dołączył: 29 Paź 2005 |
Posty: 584 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Rumia |
|
|
|
|
|
|
et22 napisał: | A nie uszkodzą się przy zmianie polaryzacji i jeździe do tyłu? |
Kondensatory elektrolityczne to są elementy, które należy polaryzować prawidłowo -> tzn (+) do (+) ...i (-) do (-). W innym przypadku działają nieprawidłowo, grzeją się, w skrajnym przypadku mogą wybuchnąć
Wiem, bo podłączyłem do żaróweczek w Y-ku, zapomniałem że to elektrolity pojechałem do tyłu - efekt wytopiony dach wagonu.
Sposób połączenia dwóch elektrolitów szeregowo, tzn. jeden za drugim, (+) do (+) przetwarza dwa elementy polaryzowane w jeden "unipolarny" czyli bez znaczenia jak go spolaryzujemy. Przy okazji wypadkowa pojemność spada o połowę (gdy są identyczne).
Dzięki takiemu połączeniu set 2 elektrolitów może być podłączony równolegle do silniczka/żarówek zarówno przy jeździe do przodu jak i do tyłu.
|
|