drlukasz |
Starszy Zwrotniczy |
|
|
Dołączył: 20 Lis 2005 |
Posty: 60 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Częstochowa |
|
|
|
|
|
|
Lokomotywka z kilkoma wagonami Es typu 9W widoczna jest na zdjęciach mojego modułu na stronie sTTandardu.
A teraz nieco o samej lokomotywce.
Brakuje miejsca pod obudową na lepszą przekładnię, więc prędkość jest "nieskalowa".
Silnik (napęd tacki z CD), żeby się zmieścił jest trochę zeszlifowany od strony szczotek.
Podwozie to wózek z historycznej BR118 kupionej okazyjnie po cenie złomu na Allegro. Po obcięciu i zeszlifowaniu niepotrzebnych części okazał się być całkiem niezły. Jedyny mankament to rozstaw osi za duży o jakieś 2mm.
Napęd na obie osie (wał ślimakowy), odbiór prądu z obu osi. Zrezygnowałem z osi z gumkami przyczepnościowymi.
Dociążenie - obecnie jako kawałek blaszki ołowianej. Dla wersji finalnej odleję ciężarki z ołowiu (lepiej wykorzystam przestrzeń przeznaczoną na dociążenie).
Oprócz dociążenia widocznego na zdjęciu, dodatkowy obciążnik zostanie zamontowany nad silnikiem.
Karoseria w chwili obecnej to wersja "Beta 3":
Alfą była przeskalowana ze skali H0 wycinanka (chyba z Kartonowego Fana), kolejne Bety to: 1 - karton (dopasowana do silnika i podwozia), 2 - PCV 0,5mm skopana kompletnie, bo ręka mi się "omskła" przy robieniu kabinki, ta wersja była dłuższa (po 1mm na długości kabiny i krótszego przedziału maszynowego) - co optycznie gubiło za duży rozstaw osi, obecna Beta 3 - PCV 0,5mm długość poprawna.
Blachy (zaprojektowane pod kątem klejenia i blaszki 0,3 - test polegający na wydrukowaniu na brystolu o grubości 0,27-0,3 i złożeniu karoserii przeszły pozytywnie) są oparte na wersji B2 - tej nieco dłuższej.
Chwilowo znów nie mam czasu na bawienie się w modele, więc plany dokończenia "trójki" poszły w odstawkę.
Wiązary - bez problemu, mocowanie do kół odcinkami szpilek krawieckich (z metalowymi łebkami) już wypraktykowane.
Dołączam dwa zdjęcia - zbliżenie na całość z i bez karoserii.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|