Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Problem z Gagarinem Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Problem z Gagarinem
PostWysłany: Nie 11:47, 20 Lis 2005
marjas
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń City





Nie wiem co zrobić Rolling Eyes Kupiłem na allegro budę od Gagarina BTTB (tego startowego). Chcę go przerobić na ST44. Tylko teraz nie wiem czy pomalować budę i założyć na podwozie od starta czy uciąć przód do wysokości drzwi, boki dorobić z blachy i próbować przerobić na podwoziu od BR 130. Co radzicie Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:34, 20 Lis 2005
TT-maniak
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekary Śl.





Ja tez mam tą startówe w plastiku ma wyrytych 12 kół a ma tylko 4.
Na allegro była kiedyś do kupienia taka lokomotywa była juz po przeróbce na ST44 ale i tak miała tylko 2 osie zamiast 6.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:40, 20 Lis 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Cytat:
Nie wiem co zrobić? Kupiłem na allegro budę od Gagarina BTTB (tego startowego). Chcę go przerobić na ST44. Tylko teraz nie wiem czy pomalować budę i założyć na podwozie od starta czy uciąć przód do wysokości drzwi, boki dorobić z blachy i próbować przerobić na podwoziu od BR 130. Co radzicie?


Buda ta jest bardzo nieproporcjonalna ze nie wiem czy cokolwiek sie da z tego zrobić .


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 12:56, 20 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Moim zdaniem taka powazna przeróbka nie ma sensu. praktycznie całość trzeba by wykonywać od poczatku co wiąze sie oczywiscie z czasem i koniecznością posiadania pewnych umiejetności. W ogólnym rozrachunku moim zdaniem lepiej sie za to nie zabierać. Popieram wiec tu głosy przedmówcy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 13:26, 20 Lis 2005
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Wiesz marjas lepiej zbieraj pieniążki na gagarka od Tilliga boten z BTTB to to gówno jest
chyba najgorszy jego produkt Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:20, 20 Lis 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





WojTTek napisał:
Wiesz marjas lepiej zbieraj pieniążki na gagarka od Tilliga boten z BTTB to to gówno jest
chyba najgorszy jego produkt Sad


Tak jest... sprzedać pare złomów BTTB i kupić jeden, ale porządny, model Tilliga - gwarantuje że nie bedziesz żałował.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 17:11, 20 Lis 2005
TT-maniak
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 121
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piekary Śl.





Potwierdzam przedmówców.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:21, 22 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Zacznijmy od tego że "gagariny" TTStart były produkowane w prmitywnej zresztą wersji na zapotrzebowanie rynku w ZSRR. Wcześniej stwierdzono że były przeskalowane - zgadza się, podobnie jak wagony ZSRR zwane stodołami w zestawach TTSTART.
Pamiętajmy że w byłych krajach ZSRR jest tor szeroki, można zatem przyjąć że to skala nie 1:120 a 130-40. Typ taboru jeszcze ujdzie ale najwiekszą wpadką jest adaptacja francuzkiej lokomotywy elektrycznej na potrzeby rynku ZSRR. To tylko zabawki na zachętę.
Wracając do "gagarina" z TTSTART - zapomnij o nim, silnik i czynne podwozie schowaj - może zaadoptujesz do jakiegoś pojazdu technicznego który wykonasz sam. Gagariny do TT tylko u Tilliga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:47, 22 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Zacznijmy od tego że "gagariny" TTStart były produkowane w prmitywnej zresztą wersji na zapotrzebowanie rynku w ZSRR.


Skąd masz takie informacje o tym ze byly produkowane na rynek ZSRR? To był po prostu bardzo uproszczony model (chociaż trudno tu mówić w ogóle o modelu), ale nie mieszajmy tu do tego ZSRR.

maciej_kolej napisał:

Pamiętajmy że w byłych krajach ZSRR jest tor szeroki, można zatem przyjąć że to skala nie 1:120 a 130-40.


To ze w krajach ZSRR jest tor szeroki nie ma nic do rzeczy. Gdyby tak było to modele Peresvetu nie jezdziłyby po torach TT. A z reszta StartGagarin to raczej wersja "europejska" tej lokomotywy (szerokotorowe nie miały buforów, tylko sprzeg centralny).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:52, 22 Lis 2005
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





A gagarek tilliga to wspaniała maszynka, jestem z niej bardzo zadowolony.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:03, 22 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Cytuję DBv:Skąd masz takie informacjeo tym ze byly produkowane na rynek ZSRR? To był po prostu bardzo uproszczony model (chociaż trudno tu mówić w ogóle o modelu), ale nie mieszajmy tu do tego ZSRR.

Bo w tamtych latach sporo ludzi właśnie takie wersje przywoziło z ZSRR, to po pierwsze, po drugie jak taki kraj nie mógł byc zaoopatrywany w takie zabawki, to był ukłon NRD w tej dzidzinie.

Cyt nr 2:To ze w krajach ZSRR jest tor szeroki nie ma nic do rzeczy. Gdyby tak było to modele Peresvetu nie jezdziłyby po torach TT. A z reszta StartGagarin to raczej wersja "europejska" tej lokomotywy (szerokotorowe nie miały buforów, tylko sprzeg centralny).
Teraz ja zapytam a co ma Peresvet do tego?
Chodziło mi o przeskalowanie właśnie gagarina z kompletem wagonów (zielonych bez oznaczeń). A bufory? Cóż to nie pierwsza wpadka w TTSTART, zresztą to miała być jak wspomniałem zabawka na zachętę dla dzieci, oczywiście był też "model" czerwony sąsdze że DR - oznaczeń nie miał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:30, 22 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





maciej_kolej napisał:
Zacznijmy od tego że "gagariny" TTStart były produkowane w prmitywnej zresztą wersji na zapotrzebowanie rynku w ZSRR. Wcześniej stwierdzono że były przeskalowane - zgadza się, podobnie jak wagony ZSRR zwane stodołami w zestawach TTSTART.
Pamiętajmy że w byłych krajach ZSRR jest tor szeroki, można zatem przyjąć że to skala nie 1:120 a 130-40. Typ taboru jeszcze ujdzie ale najwiekszą wpadką jest adaptacja francuzkiej lokomotywy elektrycznej na potrzeby rynku ZSRR. To tylko zabawki na zachętę.

Rosjanie budujac w latach 50. linie zasilane pradem przemiennym szukali technologii budowy apapratury do lokomotyw elektrycznych. Dlatego w latach 1959/60 kupili serie 50 elektrowozow pod napiecie ~25kV wlasnie we Francji. Lokomotywy te otrzymaly oznaczenie serii F (Ф - bez rekuperacji, Ф.П z mozliwoscia oddawania pradu do sieci, Ф.Р - do ruchu pasazerskiego) Lokomotywy te zostaly przeslane do kraju Krasnojarskiego. Takze w tym przypadku zadnej wpadki nie bylo. Wpadka byly za to zestawy z wagonami Reko, udajacymi wagony uzywane przez NS. To juz zdecydowanie bylo S-F, poniewaz na kolejach holenderskich wschodnioniemieckie Reko nigdy sie nie pojawialy.
Cytat:
Wracając do "gagarina" z TTSTART - zapomnij o nim, silnik i czynne podwozie schowaj - może zaadoptujesz do jakiegoś pojazdu technicznego który wykonasz sam. Gagariny do TT tylko u Tilliga.

Dlaczego? Moim zdaniem po dokonanych kilka lat temu porownaniach model Tilliga i Peresveta sa porownywalne. Pod pewnymi wzgledami lepszy jest Tillig, a pod innymi Peresvet.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:35, 22 Lis 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Z tymi lokami dla "ruska" z Francji pierwsze słysze (Question?) Ciekawe. Co do porównania gagarina: Tillig - Peresvet może masz i rację. Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:30, 22 Lis 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Cytuję DBv:Skąd masz takie informacjeo tym ze byly produkowane na rynek ZSRR? To był po prostu bardzo uproszczony model (chociaż trudno tu mówić w ogóle o modelu), ale nie mieszajmy tu do tego ZSRR.

Bo w tamtych latach sporo ludzi właśnie takie wersje przywoziło z ZSRR, to po pierwsze, po drugie jak taki kraj nie mógł byc zaoopatrywany w takie zabawki, to był ukłon NRD w tej dzidzinie.

Cyt nr 2:To ze w krajach ZSRR jest tor szeroki nie ma nic do rzeczy. Gdyby tak było to modele Peresvetu nie jezdziłyby po torach TT. A z reszta StartGagarin to raczej wersja "europejska" tej lokomotywy (szerokotorowe nie miały buforów, tylko sprzeg centralny).
Teraz ja zapytam a co ma Peresvet do tego?
Chodziło mi o przeskalowanie właśnie gagarina z kompletem wagonów (zielonych bez oznaczeń). A bufory? Cóż to nie pierwsza wpadka w TTSTART, zresztą to miała być jak wspomniałem zabawka na zachętę dla dzieci, oczywiście był też "model" czerwony sąsdze że DR - oznaczeń nie miał.


Napisze tylko tyle ze zapewne kazdy pozostanie przy swojej wersji. Ja twierdze ze pierwowzorem była lokomotywa DR. To ze pewnie stała sie poźniej przebojem eksportowym Do ZSRR jako element zestawów startowych, tez watpliwości mych nie budzi. Jaka była intencja projektantów/producenta dzis chyba jednak nikt nie jest w stanie dowieść, wiec kazde tego rodzaju twierdzenie jest po prostu gdybaniem.
Na przykład modeli Peresveta powołalem sie tylko dlatego aby wskazać, że fakt czy model odzwierciedla pojazd szeroko czy normalnotowrowy nie ma znaczenia dla stopnia jego pomniejszenia i nie jest to zaden argument. Model szerokotorowej TE10 jest wykonany w skali 1:120, a moze przeciez spokojnie jezdzic sobie po normalnych torach Tilliga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:37, 22 Lis 2005
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





DBv napisał:

Na przykład modeli Peresveta powołalem sie tylko dlatego aby wskazać, że fakt czy model odzwierciedla pojazd szeroko czy normalnotowrowy nie ma znaczenia dla stopnia jego pomniejszenia i nie jest to zaden argument. Model szerokotorowej TE10 jest wykonany w skali 1:120, a moze przeciez spokojnie jezdzic sobie po normalnych torach Tilliga.


Nawet musi. Norma NEM010 wszystkie szerokosci toru miedzy 1250mm a 1700m wrzuca do jednego wora i ustala dla nich tor o szerokosci 12mm w TT. Zreszta trudno postapic inaczej: 1435mm po przeskalowaniu w 1:120 daje 11,958mm, co zaopkraglono do 12mm. A 1520mm to 12,667mm. Cala roznica to w 1:120 raptem 0,7mm a w TT 0,6mm.
Dopiero tor z Hiszpanii stanowi zauwazalna roznice: 1675mm. W 1:120 jest to 13,958mm, a mimo to NEM tez umieszcza go w tej samej grupie.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Problem z Gagarinem
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin