DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
|
|
|
|
Oj długa to historia jest. Okreslenie reko pochodzi od Rekonstruktionsprogramm. W NRD objęto nim wagony osobowe (o czym była już mowa na forum w paru wątkach) i lokomotywy parowe. Parowozy uwzgledniono głównie z racji tego że powojenny program budowy parowozów (serie BR25, 65.10, 83.10 23.10, 50.40) najogledniej mówiąc okazał się zupełnym fiaskiem (no może oprócz 23.10), a wizja powszechnego rozwoju trakcji spalinowej i elektrycznej nie była jeszcze specjalnie realna. Był to więc pewien półsrodek, który miał na celu przedłużenie żywotności i polepszenie właściwości pojazdów już posiadanych. Program rekonstrukcji objał więc takie lokomotywy jak BR52 (BR52.8Reko), BR41 (BR41 Reko), BR01(BR01.5 reko), BR03 (BR04Reko), BR50 (BR50.35Reko) a podstawową różnica jak rzucała się w oczy był zupełnie nowy kocioł. W przypadku BR01.5 równiez inne elementy, powodujące zupełną zmiane wyglądu pojazdu i jego długości. W praktyce, jak np w przypadku BR01 często zdażało się tak, że egzemplarze nie poddane rekonstrukcji (określane jako Altbau) dotrwały do tego samego okresu co jednostki poddane modernizacji). |
|