Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Poczciwa 254 BTTB
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Poczciwa 254 BTTB
PostWysłany: Wto 19:26, 10 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





W czasach gdzie modele wielkosć TT są produkowane z precyzyjną dokładnością szybko zapomina się o modelach które piętnascie lat temu były obiektem westchnień niejednego kolekcjonera. Dziś pragnę przypomnieć rasowym tetetkowiczom że powrót do korzeni wielkości środka - BR 254. Model ten był w ofercie od początku istnienia wscodnioniemieckiej linii TT. Stopniowo moderizowany osiągnął szczyt mozliwości BTTB i stał się jednym z najlepszych modeli TT z byłej NRD.
Model tej lokomotywy jest dostępny dziś za niewielkie pieniądze (w porównaniu do nowych modeli ) a w zamian oferuje dużą siłę pociągową. Wsztstko to za sprawą przemyślanego napędu BTTB, który jak na lata 80-te ubiegłego wieku były naprawde dobre. Jak dziś mozemy ocenic BR254? No cóż, to że jest "starej produkcji" nie ulega wątpliwości i stawia BR254 w drugim szeregu. Ma swoje zalety ale i wady. Pierwsza to niezbyt udane oświetlenie czołowe. Zastosowano tu komory na obu krańcach modelu z żarówkami które w niektórych partiach produkcyjnych świecą......przez obudowę. W zamian za to mamy silny strumień światłą na światłowodach.
Same w układzie Co'Co' dociążono c znacznie polepsza własności jezdne.
[link widoczny dla zalogowanych]
Problem ten rozwiążemy oklejając żarówkę od góry czarna taśmą wzdłuz czarnej metalowej krawędzi.
[link widoczny dla zalogowanych]
Napęd to kwint esencja BTTB z 1988 roku i chyba BR119 miała lepszy (nie sprawdzałem moge się mylić).
[link widoczny dla zalogowanych]
Bryła modelu nie budzi zastrzeżeń ale ----pantografy już tak, dziś pałąki wykonane z blaszek topornej jakości nie przystoją choc ja jeszcze takie posiadam. Psują wygląd i pewnie przyjdzie pora je zmienić
[link widoczny dla zalogowanych]
Wreszcie czas na pudło - dreszcz i nostalgia - potęga kolei DRG odcisnęła piętno na lokomotywach elektrycznych z lat 1936-1945. Żaluzje, szczegóły i detale (przypominam że to model BTTB produkowany przez jakieś 20 lat) są ponadczasowe. Sam kształ futurystycznego dinozaura to obowiązkowy punkt w kolekcji obok parowozów.
[link widoczny dla zalogowanych]
Wreszcie docieramy do napisów i.....są niezłe, choć jak to zwykle bywa wszystko zależy od lat produkcji i tu leży sedno zakupu "niemieckiego krokodyla".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:16, 10 Sty 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Tak, to całkiem udany model, u mnie nawet jak jeździ dość szybko to sprawia wrażenie naprawdę ciężkiej i dostojnej lokomotywy.

Cytat:
Zastosowano tu komory na obu krańcach modelu z żarówkami które w niektórych partiach produkcyjnych świecą......przez obudowę


U mnie (a mam wersję DR i OBB) na obudowę naklejona jest gruba tektura dzięki czemu światło nie przebija.

Cytat:
Napęd to kwint esencja BTTB z 1988 roku i chyba BR119 miała lepszy (nie sprawdzałem moge się mylić)


Możesz mi wierzyć, nie miała - tylko dwie osie napędzane i do tego z gumą przyczepnościową. Moim zdaniem BR119 miała najgorszy napęd w historii BTTB, nawet identycznie rozwiązany napęd w BR250 dzięki nieco większej średnicy kół (chyba dlatego) spisywał się nieco lepiej.

Cytat:
Bryła modelu nie budzi zastrzeżeń ale ----pantografy już tak, dziś pałąki wykonane z blaszek topornej jakości nie przystoją choc ja jeszcze takie posiadam. Psują wygląd i pewnie przyjdzie pora je zmienić


Czytałem jednak gdzieś, że takie się nie przecierają zbyt łatwo przy współpracy z trakcją choć rzeczywiście dość topornie wyglądają - Tillig już ich nie montuje.

Cytat:
Wreszcie czas na pudło (...) Żaluzje, szczegóły i detale (...) są ponadczasowe. Sam kształ futurystycznego dinozaura to obowiązkowy punkt w kolekcji obok parowozów


W pełni się z tym zgadzam. Very Happy Very Happy

A jak ładnie prezentuje się "w parze" z BR244.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:31, 10 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Fakt 119 i 250 BTTB to były 2 loki z najbardziej zje....m napędem. Pisałem o tym w poście o swojej kolekcji.

Co do silnego srtumienia światła. Cóż owszem, ale tylko w lewej strony. Z prawej było ciemno jak w d...

Silniczek. Można zamienić na 3 polowy cichy tilliga. Koszt niewielki. A krokodyl się zachowyje niesamowicie!

Czekam aż Tillig opracuje na nowo ten model (izolacja na dachu, wózki) i potem będzie mój!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:52, 11 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak sam dach jest świetny ale te toporne czerwone izolaory - porażka.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Poczciwa 254 BTTB
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin