Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Opinie o DESIRO - dyskusja Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Sob 12:07, 14 Sty 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





Pierwsze wrażenie jest oszałamiające, jakość i precyzja wykonania jak z dużo większej skali.
Więcej napisze jutro jak pozbieram szczękę i trochę go potestuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:18, 14 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Mnie sie nie podoba światełka. Takie żółte...
Ogólnie nmodel ciekawy, cena wysoka no ale w końcu to dwuczłonowy Autobus szynowy czyli jakby motorek od loka i dwa wagony...
Chociaż i tak za drogi pomimo tych "namalowanych" drzwi...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:12, 17 Sty 2006
TomekW
Zawiadowca

 
Dołączył: 08 Paź 2005
Posty: 218
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





A o to mój test Desiro, dla ułatwienia podzieliłem go na punkty.

1. Wygląd, konstrukcja pudła.

Model na pewno wyróżnia się wyglądem, to pierwszy znany mi model nowoczesnego zespołu motorowego w skali TT. Pudło jest złożone z paru dużych odlewów plastikowych, część detali jak np. drzwi jest tylko wymalowane, ale w sposób absolutnie perfekcyjny. Bardzo dobrze wykonano napisy z oznaczeniami klas, wagonu etc. Również samo spasowanie plastików jest dobrze wykonane.
Model jest mocno przeszklony i ma ładnie oddane wnętrze, co prawda je malowane (to miejsce na nasz popis) ale wykonane naprawdę nieźle. Sztuką było przy takim wnętrzu ukrycie silnika, ale o tym niżej.
Desiro posiada oświelenie wnętrza oraz kierunkowe białe i czerwone oświetlenie początku i końca wagonu. Swiatła te są punktowe i sprawiają znakomite wrażenie zwłaszcza w jeździe nocnej.

2. Konstrukcja mechaniczna

Wagon oparty jest na trzech wózkach, z czego jeden – pod przegubem jest obniżony – ten pojazd jest naprawdę niskopodłogowy. Pięciopolowy silnik i dobrze dobrane koła zamachowe powodują że ruch Desiro na makiecie jest naprawdę realistyczny, on ani nie startuje z miejsca, ani nie zatrzymuje się w miejscu. Wybieg wynosi ok. 15 cm. Do tego cały zespól trakcyjny pracuje praktycznie bezgłośnie, gdy po Desiro uruchomiłem świeżo przesmarowaną E94 miałem wrażenie że puszczam traktor w skali 1/1. Zespół silnikowy ukryto pod podłogą przedziału pasażerskiego, lokując przekładnie pod częścią normalnopodłogową.
Model bezproblemu przejeżdza przez łuki o promieniu 310 mm, na mniejszych nie miałem okazji go testować.

3. Podsumowanie

Moja ocena jest jednoznaczna, model (mimo naprawdę wysokiej ceny) wart jest tego aby posiadać go w swojej kolekcji. Osoby zbierające V epokę powinny już teraz zacząć planować ten zakup. Zgodnie ze skalą zaproponowaną przez Charakterka daję mu 8/10 ujmując mimo wszystko jeden punkcik za cenę.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 23:57, 20 Sty 2006
ArJu
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 80
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław/Warszawa





Witam!
Zanim będę mógł przekonać się osobiście, mam pytanie o oświetlenie wewnętrzne. To, że jest, wiem. Chodzi mi jednak o zachowanie w DCC. Czy stawiając na torach zasilanych DCC jesteśmy skazani na ciągłe świecenie (także w dzień)? A może Tillig pokombinował i np. uzależnił oświetlenie wewnętrzne od włączenia oświetlenia końców składu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:07, 21 Sty 2006
Marcin
Konduktor

 
Dołączył: 07 Gru 2005
Posty: 163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń





powiem wam szczerze. jakos mi nie podchodzi wygląd tego składziku. ja jestem konserwatystą i podoba mi sie szczególnie VT 137 z doczepnym w kolorze ciemnoczerwonym od Tilliga. widzialem omawiany przez was skład na makiecie i co do bezglosnej jazdy to faktycznie , chyba nie ma loka który pracuje ciszej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 9:14, 21 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Marcin napisał:
powiem wam szczerze. jakos mi nie podchodzi wygląd tego składziku. ja jestem konserwatystą i podoba mi sie szczególnie VT 137 z doczepnym w kolorze ciemnoczerwonym od Tilliga. widzialem omawiany przez was skład na makiecie i co do bezglosnej jazdy to faktycznie , chyba nie ma loka który pracuje ciszej.

Wiesz, mi też podoba się bardziej "stara" kolej, jej klimat . Ale nowoczesny tabor też coś w sobie ma, weź np. Taurusa i omawiane tutaj Desiro. To XXI wiek na kolei niemieckiej i zapewne prędzej czy później rafi na nasze modelowe tory Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 10:16, 21 Sty 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





... a za jakieś 30 lat może i do PKP. Very Happy Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:46, 17 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czy ktoś z osób testujących model może mi podpowiedzieć co to za element, który znajduje się w pudełku ? Załączam fotkę.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:03, 17 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





No wlasnie też się zastanawiam do czego służy ten element. Nie mogę go dopasować w odpowiednie miejsce. A w papierach nic na jego temat nie ma. Jak wrażenia z jazd i zachowania modelu? Zdejmowałeś może karoserię?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:09, 17 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





A może to słuzy do podmiany imitacji sprzęgu czołowego (scharfenberga czy jakośs tak?), w sytuacji jak by się chciało połączyć ze sobą dwa desiro?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:34, 17 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





W jednym z ostatnich numerów MEB był krótki test. Sprawdziłem czy coś o częściach dodatkowych pisali i jest coś takiego:

Zurustteile: Kuppelstange zum Verbinden mit witerem Tw.

Czyli jest tak jak pisałem wcześniej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:47, 17 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





DBv napisał:
A może to słuzy do podmiany imitacji sprzęgu czołowego (scharfenberga czy jakośs tak?), w sytuacji jak by się chciało połączyć ze sobą dwa desiro?


Za długie. To ma prawie 5cm. Może to przegub łaczący wewnątrz modelu dwa wagony?

z_Gdyni napisał:
Jak wrażenia z jazd i zachowania modelu? Zdejmowałeś może karoserię?


Nie zdejmowałem. Model jeszcze ciepły Wink przed godziną dojechał więc na razie cieszę oczy.

Zestaw jest piękny. Nie ma u mnie żadnego migotania diód o którym była tu mowa. Wszystko świeci super. Bardzo ładne czerwone diody na końcach składu. O dwie klasy lepsze od tych z ICE.

Co do odwzorowania pudła to mimo krytykowania go tutaj ja jestem pod wrażeniem - szczególnie napisów. Moim zdaniem prezentuje się o wiele lepiej od ICE mimo że drzwi malowane. W ICE nie ma praktycznie żadnych detali. Pięknie wygląda środek. W końcu jakiś model w ktorym Tillig przyłożył się do odwzorowania wnętrza i kabiny. W ICE sa ciemne szyby i koniec. Być może dlatego że okna zajmują dużą powierzchnię Desiro i już nie wypadało robić kiszki w środku. Wink

Co do własności jezdnych to potwierdzam opinie, że w jednym kierunku potrafi się wykoleić na ciasnych rozjazdach. Może to kwestia dociążenia? W każdym bądz razie zdjąłem go i odwróciłem. Po takim manewrze już jest ok. Przechodzi płynnie przez rozjazdy, które przedtem sprawiały mu problemy. Były dwie takie sytuacje - w obydwu przypadkach ciasne łuki wynikające ze złożenia 1 rozjazdu IBW i 2 rozjazdów EW1 (zawsze tor odchodzący). Po odwróceniu już nie ma problemów w żadnym z tych miejsc.

Jedyne do czego mógłbym się przyczepić to bardzo krótki wybieg Desiro. Tutaj loki BR101, BR52, ICE, a nawet Piko'wski Taurus zachowują sie zdecydowanie lepiej.

Silniczek mruczy cicho i łagodnie. ICE powoduje czasami wręcz hałas ale jego wagony są zdecydowanie cięższe i słychać każdy stuk kół.

Trochę sie wystraszyłem czytając opinie w tym wątku, że Desiro będzie poniżej moich oczekiwań ale moim zdaniem to świetny model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 21:01, 17 Lut 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





O sorki, pisałem odpowiedź i nie zauważyłem drugiego postu z wyjaśnieniem.

Faktycznie wyciąga się sprzęgi i tym elementem łączy zestawy. A dlatego jest taki długi ponieważ idzie aż do wózka !! Na wózkach są bolce pasujące do tych otworów na końcach łącznika.

Ciekawe czy można by kupić zestaw w wersji bez silnika. Myślę, że jeden człon z silnikiem poradziłby sobie z całym składem.

A tak na marginesie - gdyby faktycznie połaczyć dwa Desiro. Nie będzie to przeszkadzało silnikom? Niekoniecznie przecież muszą mieć idealnie te same parametry jezdne. Nie spowoduje to jakiś perturbacji ?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:26, 17 Lut 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Wersja beznapedowa pewnie byłaby ciekawa. Ale. No własnie jakiś czas temu tillig zdaje sie wypuścił wersje Dummy lokomotywy BRR218, w tym roku pojawiała sie wersja BR110 Dummy. I to pojawia sie problem. Normalna 110ka (z napędem itd, czyli full wypas) kosztuje jakieś 120 Euro, wersja Dummy tego samego modelu (bez napędu, jedynie zmienne oświetlenie) kosztuje natomiast 85 Euro. Stosunek ceny tych dwóch modeli jest jak dla mnie raczej zniechęcający co do wersji beznapedowej.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 22:37, 17 Lut 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Cobrix napisał:

A tak na marginesie - gdyby faktycznie połaczyć dwa Desiro. Nie będzie to przeszkadzało silnikom? Niekoniecznie przecież muszą mieć idealnie te same parametry jezdne. Nie spowoduje to jakiś perturbacji ?

To może kiedyś połączymy nasze? Smile Pięknie by to wyglądało. Ja też się cieszę swoim. To jednak piękny model. Faktycznie wybieg ma ma nie za duży. U mnie widać trochę migotanie oświetlenia - są przebłyski żółtej diody na końcu składu kiedy się świeci czerwone. Ale myślę że się dotrze. Narazie model zrobił kilka nie za dużych kółek i przed nim jeszcze kilka na dotarcie Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Opinie o DESIRO - dyskusja
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 2 z 3  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin