maciej_kolej |
Moderator |
|
|
Dołączył: 09 Wrz 2005 |
Posty: 1163 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Grudziądz |
|
|
|
|
|
|
Tak Wojtku potraktowałem Twoje zapytania poważnie i staram się odpowiedać jako że temat jest ciekawy a gra warta świeczki. Przepisy wojskowe określają ściśle każdą rzecz jaka jest ładowana na kolej. Dla modelarza ważne jest kilka faktów w przypadku polskiej armii i o takiej mówię w tej chwili.
Żeby załadować transport wymagana jest rampa
dla składu całopociągowego o długości min. 600 m
dla składu półpociągowego min 300 m
dla skłądu częściowego (ten Ci pasuje) poniżej 300 nie mniejsza niż na dwie platformy czteroosiowe określone w przepisach międzynarodowych.
Skład tzw eszelonu może być zestawiony z wszystkich wagonów towarowych z uwzględnieniem zasad określonych w regulaminie wojskowym i przepisach (może wchodzić w skład wagon osobowy 1 kl i 2 kl, wagony towarowe o oznaczeniu XK1 i XKCH dla kuchni polowej, inne wagony towarowe niezbędne dla transportu wojskowego)
Zasadą jest wagon ochronny, wartownia, XK1, XKCH, platformy, wagon wartownia i ochronny.
Zabezpieczenie sprzętu jest następujące (wybrałem to co Cię może interesować)
- kliny stalowe z kolcami dla pojazdów powyżej 6 ton
- kliny stalowe z gwoździami dla pojazdów od 8 do 30 ton
- kliny drewniane dla pojazdów, przyczep od 2 do 6 ton
dodatkowe mocowanie dla wszytskich pojazdów
- łańcuchami ze stali okrągłej (np. czołgi, działa samobieżne)
- liny stalowe (tak samo)
- pasy z tkaniny poliestrowej z rozciągalnością do 7% siły rozciągania
- pojazdy średnie i lekkie mocuje się za pomocą lin stalowych lub pasów
- lufu zabezpiecza się linami stalowymi lub pasami mocując do pancerza lub pokładu wagonu.
Zasada - na jednej platformie jeden pojazd
Wyjątki - ciężarówka z przyczepą jednoosiową/dwuosiową
pojazdy samodzielne z przyczepą jednoosiową/dwuosiową
Naczepy mocowane sa na kozłach w miejscu jarzma, ustawiane są pojedynczo na wagonie.
|
|