Piottrw |
Starszy Młotkowy |
|
|
Dołączył: 28 Gru 2005 |
Posty: 30 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Kraków |
|
|
 |
 |
 |
|
pozwólcie ze włączę sie w dyskusję o Tilligu BTTB i innych producentach.
Mam w swoich zbiorach i te stare modele (w większości) i te nowsze od Tiliiga, pmt (wagony, na jakąs lokomotywę zbieram). Nie zapomnieśliście panowie o Zeuke z lat 60 tych. Mam kilka modeli i np BR 23 z roku 60 oczywiście model jeżdzący po makiecie w roku 2005 toż to zabytek. T 435, T 334, V 180, V 75, równierz kuszą swoją niedoskonałąścią. Muszę Wam powiedzieć że na jekiejsć aukcji internetowej w Niemczech chyba na eBay widziałem BR 23 Zeuke w pudełeczku za 200 euro !
Co do napędu to do silniczka trochę WD 40, na wałki i ślimki smaru grafitowego i głośnośnośc spada o połowę.
Co do tilliga to ostatniio kupiony Bix po założeniu hamulców przestał dobrze jeździć. Dla porównania na tym samym podwoziu mam pocztowca Pw 4 i (eilzug) sprzed ok. 4 lat i z hamulcami jeździ dużo lepiej. Czyżby jakość spadła?. O jeżdzie pmt - owskiego wagonu bagażowego D4g nie można nic powiedziadzieć jak kicha! . Dysza krótkiego sprzęgu działa tak topornie że na ostrych łukach zupełnie się nie przechyla. wagon jedzie prosto.
Reszta bud wagonów jak koledzy widzą w katalogach, to nadal spora ich częś pochodzi jeszcze z DDR, lub od Zeuke tt bahnen z lat 90 tych. |
|