Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> Gagarin kontra Gagarin
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Gagarin kontra Gagarin
PostWysłany: Wto 19:12, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Tekst popełni nasz kolega Oelka (mam jego zgodę na publikację owego, dzięki Krzysiu), żródło: Model Hobby 14(4)/2002

Niestety brakuje podsumowania i zakończenia, może Krzysztof dopisze parę słów od siebie.

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:49, 03 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Jakoś nie przekonuje mnie mocowanie tego sprzęgu u peresveta w jego gagarze Question Co tym myślicie Question A jak jest z silnikiem u peresveta? Czy jest dobry Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:23, 03 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





"U Tilliga w zależności od kierunku jazdy świeci się światło białe lub czerwone."

Hmmm Question? U mnie tak nie jest. (?)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:26, 03 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





To jest błąd w opisie. Rzeczywiście Tillig ma tylko białe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 2:06, 04 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Charakterek napisał:
To jest błąd w opisie. Rzeczywiście Tillig ma tylko białe.

Fakt. Embarassed Ciekawe, ze nikt tego wczesniej nie zauwazyl.
WojTTek napisał:

Jakoś nie przekonuje mnie mocowanie tego sprzęgu u peresveta w jego gagarze Co tym myślicie:?: A jak jest z silnikiem u peresveta? Czy jest dobry Question

Mocowanie sprzegu jest nazwijmy to dosc uproszczone, ale nie sprawia to zadnych problemow w czasie wspolpracy z innymi modelami.
Peresvet stosuje silniki Bühler'a.

Generalnie: Gdyby polaczyc rosyjski pomysl z niemiecka precyzja i dokladnoscia to bylby to model prawie doskonaly.
A tak: Model z Persveta ma bardzo slabe wykonczenie. Zupelnie nie rozwiazana sprawa oswietlenia, swiecacego po calym pudle... to jest spora wada, choc do naprawienia, podobnie jak i inne niedorobki, chocby dosc toporna imitacja zbiornika paliwa miedzy wozkami. Dla rownowagi Tillig popelnil duzy blad konstrukcyjny, przez co pudlo lokomotywy wisi prawie metr (po przeskalowaniu) nad wozkami i temu juz trudniej zaradzic.
Model rosyski ma bardzo duzo miejsca w srodku. Jak ktos szuka lokomotywy do zapchania jej elektronika to w modelu Peresveta miejsca jest w brod. W Tilligowskiej BR120 jest ciasno, poniewaz wiekszosc miejsca zajmuje gigantyczny balast siegajacy po sam dach, mocno tez utrudniajacy dostep do silnika i przekladni.
Oba korzystaja z tego samego odlewu pudla. Bez problemu da sie zalozyc niemieckie pudlo na rosyjskie podwozie (lub odwrotnie).
No i cena: rosyjski to 2/3 ceny Tilliga.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 8:47, 04 Sty 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





hej, jak najbardziej potwierdzam to co pisze kol. Krzysztof - na giełdzie w W-wie dwa lata temu miałem do wyboru Gagary Tilliga za 400 i ruska o topornych odlewach za 350 zł. Oprócz przeróbek (patrz Moje championy) wymieniałem już silnik Buhlera, bo miał zwarcie nie do naprawienia w domu, na szczęście nie był drogi -14 ojro


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 15:08, 04 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





wski napisał:
Oprócz przeróbek (patrz Moje championy) wymieniałem już silnik Buhlera, bo miał zwarcie nie do naprawienia w domu, na szczęście nie był drogi -14 ojro

Z tym silnikiem to miales jakiegos pecha. Akurat Bühler cieszy sie raczej niezla opinia.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:58, 05 Sty 2006
wski
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 01 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: SKM Gdynia





...hmm, muszę powiedzieć, że też byłem zdziwiony zestawieniem tych faktów, ale polegając na dobrejk opinii zaopatrzyłem się w silniki Buhlera do kolejnych własnych przeróbek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:03, 05 Sty 2006
wojtek
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





a moj gagar od Peresveta pekl- konkretnie podlo na wysokosci jednej kabiny-tak jakby przyczyna bylo ciagle rozciaganie plastikowego nadwozia powodowane przez odrobinke przyduze podwozie. A stalo sie to w trakcie lezakowania w pudelku...

wojtek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 22:54, 05 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





wojtek napisał:
a moj gagar od Peresveta pekl- konkretnie podlo na wysokosci jednej kabiny-tak jakby przyczyna bylo ciagle rozciaganie plastikowego nadwozia powodowane przez odrobinke przyduze podwozie. A stalo sie to w trakcie lezakowania w pudelku...

Znam i inny taki wypadek. Jesli mozesz podeslac jakies zdjecie, albo dokladniej opisac z ktorej strony i jak to wyglada? Byc moze, ze uda sie z ta sprawa zainteresowac rosyjskiego producenta.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:29, 15 Sty 2006
pamelar
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





Kurcze, to chyba jakiś feler seryjny jest. Mój ST44 też pękł w narożnikach obudowy. Myslałem na początku, ze spowodowane to było warstwą farby, którą testowałem na wewnętrznej stronie pudła. Zeszlifowałem farbę, zeszlifowałem ramę modelu, skleiłem pudło, oszlifowałem.... i przy próbie zamocowania znowu trach....Nastepnym razem Jak będę zakladał pudło to chyba schowam rame do zamrazalnika Very Happy
Z oświetleniem wnętrza poradzilem sobie kopiując z lokomotywy Tilliga część imitującą wnętrze kabiny, boczne okna zakleiłem czarną folią.
Reasumując mimo wszystkich wad i zalet modeli obu producentów, następny modele BR120 bedą od Tilliga.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 22:55, 15 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





pamelar napisał:
Kurcze, to chyba jakiś feler seryjny jest. Mój ST44 też pękł w narożnikach obudowy. Myslałem na początku, ze spowodowane to było warstwą farby, którą testowałem na wewnętrznej stronie pudła. Zeszlifowałem farbę, zeszlifowałem ramę modelu, skleiłem pudło, oszlifowałem.... i przy próbie zamocowania znowu trach....Nastepnym razem Jak będę zakladał pudło to chyba schowam rame do zamrazalnika Very Happy
Z oświetleniem wnętrza poradzilem sobie kopiując z lokomotywy Tilliga część imitującą wnętrze kabiny, boczne okna zakleiłem czarną folią.
Reasumując mimo wszystkich wad i zalet modeli obu producentów, następny modele BR120 bedą od Tilliga.

Kuriozalnie wina moze, choc nie musi lezec w jakims sensie po stronie Tilliga. Tak sie bowiem sklada, ze Rosjanie pudla kupuja od Tilliga. Wystarczy, ze Niemcy sprzedadza im, te ktore sami odrzucili, z powodu wad podczas odlewania. Moze byc tez tak, ze Rosjanie sami swiadomie biora odrzuty z produkcji. Bo albo sami chcieli, albo tylko to mogli wziac. Tyle gdybania.
Jezeli mozna to przesylajcie mi jakies szczegoly takich przypadkow, albo jeszcze lepiej zdjecia. Sprobuje z tym dotrzec do Persveta. A czym wiecej bede mial dowodow tym latwiejsza bedzie rozmowa.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:20, 15 Sty 2006
pamelar
Młodszy Młotkowy

 
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin





A może wada tkwi w ramie? Nie jest zbyt finezyjna, może składają ją razem z pudłem stosując jakieś smary? A może składają je w tym ST. Petersburgu na dworze zimą, a w naszym klimacie się toto rozszerza Wink
Niewykluczone, iż pudła mogą byc z odrzutu. Na początku myślałem iż struktura została oslabiona poprzez rozwiercenie otworow pod reflektory, ale skoro koledzy mieli takie przypadki z lokomotywami nieprzerabianymi...
Zdjęcia przeslę, ale moje chyba nie nawiele sie przydadzą, wszak to model po przeróbce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Gagarin kontra Gagarin
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin