DBv |
Moderator |
|
|
Dołączył: 02 Lis 2005 |
Posty: 510 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wien Hernals |
|
|
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/spacer.gif) |
![](http://picsrv.fora.pl/Aeolus/images/post_corner.gif) |
|
modelarzeTT napisał: | Poza tym na stronie Siegemunda jest dostępnych kilka odmian lokomotywy w limitowanych seriach np. w malowaniu szwajcarskim. Nie podejrzewam by to wszystko robił Tillig. |
No właśnie, są na stronie. Ale poki co chyba nie w rzeczywistości. Siggi jedyne wersje jakie wypuscił to były te w malowaniu DR, czyli takie, które mogłyby zainteresować większa rzesze osób i które śmiało mógł zrobić Tillig (ze wzgledu na wielkość serii).
modelarzeTT napisał: | Otóż elektrowozy E42/E11 były określane mianem "holzroller" . Jak to przetłumaczyć ? Holz to drewno, rollen toczyć się, kinderroller to hulajnoga, motorroller to skuter a holzroller? Może wałek do ciasta albo taki drewniany wałek w maglu?
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek |
Może trochę wyjaśni treść ze strony
[link widoczny dla zalogowanych]
" Aber warum heißen diese Loks eigentlich Holzroller. Da gibt es verschiedene Erklärungen. Schauen wir aber erst mal aufs Dach. Dort befinden sich auf der rechten und linken Seite je zwei Laufstege aus Holzbrettern die ihr u.a. diesen Namen einbrachte. Der andere Bezug auf ihren Spitznamen kommt durch ihre Robustheit und den Holzradähnlichen Speichenräder."
PS
hulajnoga czy skuter moga być określane rowniez jedynie za pomocą członu -roller. W powiązaniu z powyższą cześćią w dużej mierze wyjaśnia to chyba co oznacza takie określenie tej lokomotywy. |
|