oelka |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Lis 2005 |
Posty: 365 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa-MDM |
|
|
|
|
|
|
ArturSwider napisał: | Ale możesz przerobić sobie BR92 na TKp (parowóz typu "Śląsk") |
Na OS (Oberschlesien) lub Slask (to jest praktycznie to samo) - seria TKp, latwiej bedzie przebudowac wlasnie BR81. Jednak jest kilka powaznych zmian po drodze. OS w stosunku do BR81 ma cofnieta budke maszynisty i nieco inny jej wyglad z boku, inny ksztalt skrzyni wodnej i weglowej z tylu za budka, kociol moze zostac, ale inne sa piasecznice i zbieralniki pary. Inny jest ksztalt skrzyn wodnych z przodu, w pozniej budowanych Slaskach byly do tego spawane, a nie nitowane, jak w BR81... Takie rozeznanie zrobilem porownujac plany OS-a z BR81. Jest to model do wykonania choc, wymagac to bedzie sporo pracy. Sam sie do tego przymierzam, poniewaz bede potrzebowac przemyslowego tendrzaka.
Cytat: | ale może poeksperymentujesz z BR81 na TKt48. |
Zdecydowanie Bardziej odleglych lokomotyw nie dalo sie znalezc.
Cytat: | Może być ciężko z przeróbką, o której mówisz... Najprościej przerobić było by BR86 na TKt48... |
BR86 oczywiscie najprosciej jest przerobic na TKt3 i to z serii wojennej, a wiec z numerem z zakresu 25-46, gdyz taka wersje produkuje Tillig. Ale jesli wykorzystac samo podwozie to przymykajac oko na roznice w ukladzie jezdnym i napedowym mozna z BR86 zrobic TKt48. Tak zrobil [link widoczny dla zalogowanych]
Krzysztof |
|