Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> BR118 - Jakie wagony pod nią podpiąć? Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
BR118 - Jakie wagony pod nią podpiąć?
PostWysłany: Śro 18:45, 04 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Obecnie do 118 mogę zastosowac wagony REKO bądź dwuczłonową jednostkę piętrową. Plany to zakup dwóch wagonów serii Bmhe, pozostaje wybrać jeszcze kolorystykę ale to dalsza sprawa. Myślę że cały zestaw bedzię bardzo enerdowski Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 19:07, 04 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Tak. Nawet bardzo bardzo enerde. Do tej loki jest masa taboru a Tillig to już się wręcz skupił, by 118 się nie nudziło. A 118 (ta 6 osiowa z mocniejszym motorkiem (po 1000 km każdy a nie po 900) była zarówno do osobowych jak i towarowych. Z tego co mi wiadomo 118 to symbol NRD widziany zawsze i wszędzie...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:07, 04 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Amoże zamiast Halberstadtów, jakieś Modernisierungswagen?
WIsz bo fakt, ze Bmhe są pod względem długości zgodne z oryginałem ma też i jedną wadę: wiele konstrukcji przy tych długich Bmhe wygląda wręcz karykaturalnie. Po drugie praktycznie zestawienie tych wagonów z innymi osobowymi jest niemożliwe... No i nie wiem czy Twoja infrastruktura jest do nich przystosowana...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 20:54, 04 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





DBv napisał:
Amoże zamiast Halberstadtów, jakieś Modernisierungswagen?
WIsz bo fakt, ze Bmhe są pod względem długości zgodne z oryginałem ma też i jedną wadę: wiele konstrukcji przy tych długich Bmhe wygląda wręcz karykaturalnie. Po drugie praktycznie zestawienie tych wagonów z innymi osobowymi jest niemożliwe... No i nie wiem czy Twoja infrastruktura jest do nich przystosowana...

Wiesz co, zakup BR118 przewidziany jest dla moich skrzyń dlatego też chcę wyposażyć ja w Halberstadt'y no a te Modernisierungswagen - daj jakieś fotki zobaczymy.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:46, 04 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





To te ex-Jattowskie:
tu np ep IV zielone (są też elfenbein/gruen):

1kl
[link widoczny dla zalogowanych]

2kl
[link widoczny dla zalogowanych]

2kl/bufet
[link widoczny dla zalogowanych]

Bagaż
[link widoczny dla zalogowanych]

Długość wagonu: ok 178mm, a Bmhe: 220mm (!)


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 21:59, 04 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Na pociąg osobowy lokalny mogą raczej nie pasować. Skałd dwu trzy wagonowy z takim "garniturem" no nie wiem?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 11:20, 05 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Oczywiście na skład lokalny to nie wszystkie z nich muszą być jednocześnie. Wystarczą 2 dwójki, plus ewentualnie jedna 1kl. Moim zdaniem na skład lokalny nadają się idealnie. Szczytem techniki to one były, ale powiedzmy w latacvh 60-tych, później to głównie na jakichś krótszych trasach powoli dogorywały. Bmhe, tak gdzieś conajmniej do połowy lat 80-tych wcale takimi konstrukcjami, charakterystycznymi dla składów lokalnych nie były. Jako, że powstawały od 1979 roku, to w pierwszych latach eksploatowano je głównie w pociągach na dłuższych trasach. Skrajnym przypadkiem jest już tu wesja StEx. Najbardziej na skład lokalny pasowałyby wagony LOWA, ale tych, póki co nikt w TT nie produkuje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:57, 05 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Hmm, a jak wyglądała historia z tymi
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:09, 11 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Szukając oryginalnego garnituru dla BR118 znalazłem ciekawe fotki z lat świetności tych maszyn
Pierwsze dwie fotki to klimat wręcz unikatowy

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

na tym zdjęciu mamy przykład kolorowej DR - równie ciekawy zestaw wagonów co przedtem

[link widoczny dla zalogowanych]

Tu z radzieckimi wagonami w Erfurcie

[link widoczny dla zalogowanych]

i wreszcie klimat jak z westernu samotna lokomotywa z wagonem jedzie w nieznane

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:15, 12 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Nie no BR118 i Donnerbuchsy to normalnie.... miodzio.
Kiedy ta fota z Donnerbuchsami została zrobiana Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:21, 12 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Stare dzieje lat 1968-1975


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:26, 13 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





No widze jakieś nowe tropy się pojawiły...
Wiesz jeżeli moge wyrazić swoją opinię, to do BR118 Dnnerbuchsenów raczej nie podczepiaj. Faktycznie są na zdjęciach (Turyngia?), ale to chyba jakaś specyficzna sytuacja jest, w początkach lat 70 - tych te wagony conajwyżej gdzieś na jakichś lokalnych trasach eksploatowano. Z 110, prędzej, ale do 118 tak nie bardzo mi pasują.
Zdjęcie trzecie to chyba conajmniej druga połowa lat 80 - tych, też raczej egzotyczny skład okresu "okołozjednoczeniowego" (DBv w nowym malowaniu + m-wagen o zachodnim rodowodzie).
Obawiam się że jeżeli chcesz mieć typowy skład DR to nic specjalnego nie wykombinujesz. Albo Reko (4, 3, 2 osiowe - tu zdjęcie ładnego składu znajdziesz w ostatnim katalogu Tillaga), albo Modernisierungswagen, albo Typ Y. No może jeszcze m - wageny, ale to jeśli chcesz mieć skład IZ, też chyba raczej nienajbardziej typowy dla DR.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:35, 13 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Problemów ze skompletowaniem składu to ja nie mam, ale wyszukuję takie ciekawostki - wszak kolej jest piękna i warto podyskutować na temat.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 13:40, 13 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





Ciekawy sklad, to jest ten zestawiony z "ammendorfow" SZD i BR118. Zwlaszcza, ze za NRD to byl calkiem czesty widok. Dzis wagony o skrajni SZD nie moga wjechac na teren Niemiec.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 14:03, 13 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





oelka napisał:
Ciekawy sklad, to jest ten zestawiony z "ammendorfow" SZD i BR118. Zwlaszcza, ze za NRD to byl calkiem czesty widok. Dzis wagony o skrajni SZD nie moga wjechac na teren Niemiec.

Krzysztof

Ciekawe, pare lat temu jeździł taki skałd przez Bydgoszcz. Teraz mają składy dostosowane do europejskiej skrajni. W 1990 roku dziennie przejeżdżało przez Grudziądz 3-4 skłądy "stodół" ale wtedy nie myślałem o fotografii - szkoda. Skałdy właśnie zjeżdżały z NRD.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BR118 - Jakie wagony pod nią podpiąć?
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin