Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> BR118 czy BR119? Którą mam sobie kupic? Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
PostWysłany: Nie 19:46, 04 Gru 2005
ArturSwider
Administrator

 
Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 1011
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wrocław





Hi,

A ja mam takie pytanie:

Jaka jest różnica pomiędzy BR 118 a BR 228?

W katalogu Tilliga BR 118 - 02651, a BR 228 - 02654.

Czy jest to tylko różnica w numerze typu ze względu na epokę?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:00, 04 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





ArturSwider napisał:
Hi,

A ja mam takie pytanie:

Jaka jest różnica pomiędzy BR 118 a BR 228?

W katalogu Tilliga BR 118 - 02651, a BR 228 - 02654.

Czy jest to tylko różnica w numerze typu ze względu na epokę?


Różnicy praktycznie wielkiej nie ma, no oprócz numeru.

Lokomotywa od około lat 70-tych oznaczona była na kolejach DR jako BR118. Na początku lat 90-tych koleje wschodnioniemieckie wprowadziły zmiany w oznaczeniach lokomotyw (spalinowe miały miec numery zaczynające sie od 2 a elektryczne zaczynjace sie od 1, tak samo jak na kolejach zachodnioniemieckich). Stąd też 119 zmieniła nazwe na 219, 120 na 220 a 118 na 228, elektryczna 243 na 143 itd. Nie wiem dlaczego 118 zmienili cyferkę na 228 (a nie 218), być może spowodowane to było tym, ze na kolejach DB 218 już wystepowało i mogłoby to wprowadzic dodatkowe niepotrzebne zamieszanie (2 różne lokotywy o dokładnie takim samym numerze). Z tego co wiem jakichś modernizacji tłumaczacych "niekonsekwencje" (których z reszta było wiecej) w zmianie nazwy nie było. Przy okazji zmieniono sposób nanoszenia oznaczeń: nie na metalowych czarnych tabliczkach, a bezpośrednio na lokomotywie.
W 1994 roku doszło do połaczenie DR i DB i powstało DB AG. Logo własnie tej spólki nosi ten model. W praktyce te lokomotywy po zjednoczeniu koleji niemieckich nie były długo eksploatowane.
Pod koniec ekspoloatacji lokomotywy miały najczesciej nieco inne odcienie malowania: biały (a nie kremowy, jak było wcześniej) oraz czerwony (a nie ciemny bordowy), czy jednak ten model Tilliga ma te roznice to nie wiem, po zdjeciach trudno ocenić.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Malowanie i oznaczenie
PostWysłany: Nie 20:16, 04 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Mam taką propozycję do DBv - może opiszesz sposób malowania i oznaczenia w oddzielnym temacie. Z tego co wiem masz sporo danych a chętnie byśmy dowiedzieli się więcej o kolejach DR. Było by super. Wink
Jak jesteśmy przy temacie to dlaczego "kanciaki" (chyba) do 1970 roku były niebieskie czy to była regóła dla tych lokomoyw?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Malowanie i oznaczenie
PostWysłany: Nie 21:29, 04 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Mam taką propozycję do DBv - może opiszesz sposób malowania i oznaczenia w oddzielnym temacie. Z tego co wiem masz sporo danych a chętnie byśmy dowiedzieli się więcej o kolejach DR. Było by super. Wink


Ciekawy pomysł, dzieki za radę, chociaż nie jestem wcale taki pewny czy podołałbym takiemu zadaniu. Na pewno pomyśle, faktycznie fajnie by było, bo wiem jak trudno czasami do takich informacji dotrzec. Swego czasu tez z racji zainteresown wszelkich informacji na ten temat poszukiwałem. Nie chce sie jednak deklarować, bo z czasem różnie bywa, ale mysle ze powoli zaczen coś na ten temat skrobać.

maciej_kolej napisał:

Jak jesteśmy przy temacie to dlaczego "kanciaki" (chyba) do 1970 roku były niebieskie czy to była regóła dla tych lokomoyw?


Udzielę odpowiedzi wg mojej najlepszej chęci i wiedzy, ale z góry zastrzegam ze pewności tu nie mam.

Na początek prosze zwrócić uwagę, ze "kanciak" "kanciakowi" nie równy.

Ale zacznijmy od początku.
Analizując zdjęcia pojazdów V180 dochodzimy do wniosku ze wiekszość z nich (podobnie jak pierwsze V60, czy pozniejsze BR119) malowane było w schemat "dwubarwny" (bordowo-kremowy). Tak było praktycznie ze wszystkimi V180 (równiez tymi nie kanciastymi), poczawszy od epoki III.
I tu dochodzimy do poczatkowej uwagi o kanciakach. Oferowany przez Tilliga 6-osiowy "kanciak" to V200, a nie V180. Niby to zadna róznica, ale jednak... Szkopół w tym ze oferowany V200 203 to uzywając niemieckiej "terminologii" einzelngaenger, czyli można by rzec jedynak, lokomotywa wyprodukowana w jednym egzemplarzu jako prototyp. Od V180 jak wskazuje nazwa charakteryzowała sie mocniejszymi silnikami (V200 - 2000KM). Zamiana barw: bordowej na niebieską (czy tez w ogóle stosowanie odmiennej kolorystyki) jest w tamtym okresie typowe dla pojazdów własnie będących takimi, można by rzec prototypami. Podobnie sprawa wyglądała z V100: pierwszy prototyp w odwróconej kolorystyce: niebiesko-biały, drugi prototyp: bordowo-biały (z białą górna czescia kabiny i przedziałów maszynowych a wiec nieco inaczej niz w pozniejszych seryjnych), trzeci prototyp: zielono-białszary, a takze z V240 (to już jak na DDR zupełne szaleństwo: srebrna lokomotywa z niebieskimi pasami). Według mnie wiec taka zmiana koloru na niebieski na tej lokomotywie była tym właśnie spowodowana. Była to pierwsza lokomotywa tej serii z mocniejszymi silnikami. Fakt ze nie rozpowszechniła sie za bardzo mozna jednak zawdzięcząc pomocnej dłoni wielkiego brata, oferującego swoj własny wyrób. Dlatego dziś mowiąc czy piszac o V200 DR nie mamy na myśli tego rodowitego enerdowca tylko na mysl przychodzi nam sylwetka gagarina (własciwie w odniesieniu do DDR: Taigatrommla).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:36, 04 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Bardzo interesujące, nie Ty musisz stworzyć taką bazę danych. Daj sobie czas i coś z tego wyjdzie.

Co do malowania faktycznie - szaleństwo. Grasowałeś może na tej stronie co podałem. Dla przypomnienia:

[link widoczny dla zalogowanych]

Są tam czaderskie zdjęcia no i klimat Honekera


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 20:06, 20 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak sobie myślę że warto jeszcze Was naciągnać na moje rozważania - BR119 czy 118? A może jakieś naprawdę konkrety, większość postów troche rozmydla sprawę.
Czy BR119 to
- stara matryca BTTB (chyba tak) ?
- silnik z BTTB produkowany przez Tillig'a ? Dlatego nie warto?
- własności jezdne - szarpie, hałasuje?
- model ma odpryski?
- napisy nieczytelne?

Pytam bo styczeń zbliża się a wraz z nim mój pierwszy lok z jajami Very Happy Very Happy Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:15, 20 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





maciej_kolej napisał:
Czy BR119 to
- stara matryca BTTB (chyba tak) ?

Jeżeli chodzi o formy to tak. Nic zdaje sienie było zmieniane. W efekcie kiepsko wygląda zwłaszcza przeszklenie kabiny, w tym obszarze widoczne też są mocno niedokładności spasowania części formy.
maciej_kolej napisał:
Czy BR119 to
- silnik z BTTB produkowany przez Tillig'a ? Dlatego nie warto?

Nie rozbierałem, ale na 99% napęd przerabiany, niemający nic wspolnego z BTTB.
maciej_kolej napisał:
Czy BR119 to
- własności jezdne - szarpie, hałasuje?

Własności jezdne są dobre, jedzie cicho, łagodnie, ale za szybko
maciej_kolej napisał:
Czy BR119 to
- model ma odpryski?

...nie mam pojecia o co chodzi?
maciej_kolej napisał:
Czy BR119 to
- napisy nieczytelne?

Napisy to jak we wszystkich wspolczesnych modelach Tilliga wysoki standard.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:59, 20 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Ok już wyjaśniam - "odpryski ", mam na myśli ślady formy po wtłoczeniu plastiku.
Za powyższe odpowiedzi dziękuję.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 3:29, 21 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





No to Ci zamieszam jeszcze bardziej srodze.

Tak wiem podły jestem, to moje drugie imię.

ONA jest niesłychanie piękna i nieziemsko tajemnicza... A na przejeździe... OCH!



A teraz jeszcze większy zamiąch:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Musicie przeżyć oświetlenie (chciałem pokazać jak lok superowo świeci) i tylko ten kawałek toru teraz jest pod napięciem.

A teraz miłych snów i wesołych świąt!

PS. Jestem wredny? Jestem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 16:11, 21 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Wiem że to kontrolowana - szczera wredność Very Happy Very Happy Very Happy z dobrą intencją dlatego przyjmuję hahahah - dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:15, 27 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Coraz bliżej, coraz bliżej...........drugi sklep jest nieco tańszy....119 zostaje w tyle, ale ciągle goni 118-kę obok z głębokim pomrukiem podąża BR120 Very Happy Co robićQuestion Question Question Question Question taka wielkość.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 22:58, 27 Gru 2005
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Ja tam nie miałem takich obiekcji. Wybrałem 118 bo podobała mi się od zawsze, ponadto to całkowicie nowa konstrukcja a 6 osiowa jest potężna i przepiękna. A jeszcze w malowaniu kremowym, to odlocik. Lokomotywka spisuje się rewelacyjnie, jest silna i te pe.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 23:25, 27 Gru 2005
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





maciej_kolej napisał:
Coraz bliżej, coraz bliżej...........drugi sklep jest nieco tańszy....119 zostaje w tyle, ale ciągle goni 118-kę obok z głębokim pomrukiem podąża BR120 Very Happy Co robićQuestion Question Question Question Question taka wielkość.



A może kup tą:




[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 9:40, 28 Gru 2005
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak, jest fajna ale to epoka V a mi zależy na epoce IV. Dzięki radę Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 11:42, 28 Gru 2005
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Dziwna jakaś ta lokomotywa. Poza tym opisali ją jako DBAG, a w nagłówku wyraźnie stoi, że chodzi tu o maszynę Spitzke Logistic. Ciekawe czy to bład, czy może jakieś dziwne układy leasingowe DBAG...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BR118 czy BR119? Którą mam sobie kupic?
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 3 z 9  
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin