Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> BR 218 "Preisknaller" Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
BR 218 "Preisknaller"
PostWysłany: Czw 1:44, 09 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





[link widoczny dla zalogowanych]

Jeśli masz kalieś uwagi - podziel się nimi w tym miejscu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 15:52, 09 Mar 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Pierwsze pytanie czemu w cenie specjalnej?
Co do lokomotywy - symbolu Diesli kolei DB, jest świetna i z tego co wyszukałem w moim IPN to był/jest koń roboczy z pociągami oosbowymi od tych z najwyższej półki po te lokalne.
Ma swój urok i historię niczym dampflok, ciekwe czy do NRD zaglądała? Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:29, 09 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





maciej_kolej napisał:
Pierwsze pytanie czemu w cenie specjalnej?


Dofinansowało DB - pisałem o tym

maciej_kolej napisał:
Co do lokomotywy - symbolu Diesli kolei DB, jest świetna i z tego co wyszukałem w moim IPN to był/jest koń roboczy z pociągami oosbowymi od tych z najwyższej półki po te lokalne.


Fakt, to najpopularniejszy Diesel DB. I jak pisałem w teście pasuje do wszystkiego. Czy to m wageny, czy rilsy czy w końcu składy piętrowe w kolorze red - to żadne wyzwanie dla tej lokomotywy. Ona się czuje świetnie wszędzie. A model każdego testującego urzekł. Po prostu ma tak niesamowite własności jezdne, że to aż niemożliwe. Krótka, zwinna, wjedzie zawsze gdzie chcemy. Z gracją, i po cichu. Zatem - tylko polecać!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:39, 09 Mar 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





W samej rzeczy jest to super lok wart każdej wydanej na niego złotówki. Mysle że mozna go porównać do loków Roco H0 w wersji professional. A cena wcale nie jest taka wygórowana. To co mi sie najbardziej podoba to jazda z minimalnymi prędkosciami jak 5 kmh a lok ten doskonale to potrafi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:08, 09 Mar 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Czy wiecie w jakich latach ona występowała w tym malowaniu?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 18:32, 09 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Fahrzeugportrait der 218 286-3

Loknummer: 218 286-3
Hersteller: MaK
Fabriknummer: 2000098
Abnahmedatum: 08.04.1973
erste Beheimatung: Regensburg

weitere Beheimatungen der Lok:
Regensburg vom 09.04.1973 bis 26.07.1975
Haltingen vom 27.07.1975 bis 30.09.1994
Lübeck vom 01.10.1994 bis heute

AW-Aufenthalte und REV-Daten:
Nürnberg (NNX) 08.05.1987 (B 3.0)
Bremen (HBX) 09.02.1997 (B 3.0)

verschiedene Lackierungen der Lok:
altrot vom 08.04.1973 bis 07.05.1987
Versuchslackierung (rot/weiß) vom 08.05.1987 bis 12.04.1994
orientrot vom 13.04.1994 bis heute

bisher eingebaute Motoren:
12 V 956 TB 10 (MTU-Motor)
bisher eingebaute Getriebe:
K 252 SUBB (MTU-Getriebe)

sonstige Angaben:
Zugfunk 90 oder Mesa 2002
Z-Stellung:
20.07.2004


Czyli od 13.04.1994 do dziś


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:10, 09 Mar 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Charakterek napisał:

...
Z-Stellung:
20.07.2004

Czyli od 13.04.1994 do dziś


...czyli do 20.07.2004. Chociaz w zasadzie to mi raczej wydaje sie że chodzić tu powinno o podane daty 08.05.1987 do 12.04.1994, bo to jak został pomalowany ten model raczej nie odpowiada schematowi Orientrot.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:35, 09 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





to jest orientrot - experimental Tak to nazwali Smile


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:43, 09 Mar 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Orientrot experimental, to faktycznie wykombinowali. Ale ja o tym dlatego, że w wykazie napisałeś o tym, że lokmotywa nosiła "Versuchslackierung" (czyli po polsku: malowanie eksperymentalne), więc moze to właśnie o to chodzi. Bo jezeli nie, to znaczyłoby to, że coś jeszcze innego wcześniej było. A jeżeli tak, to rzeczywiście, nie darowali niczego tej lokomotywie....


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:53, 09 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





raczej nie darowali niczego...

[link widoczny dla zalogowanych]

wejdź w de i tam trafisz do orientrot - experimental

i tam jest tylko jeden lok. Zgadnij jaki...

przed 1987 była taka

[link widoczny dla zalogowanych]


potem do 1994 taka:

[link widoczny dla zalogowanych] zobacz, że ma inne logo tylko białe tło

a po 1994 - znany nam już model

[link widoczny dla zalogowanych]

tak więc dawali na niej czadu ostro...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 21:54, 09 Mar 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Charakterek napisał:
r
przed 1987 była taka
[link widoczny dla zalogowanych]


Sprostowanie. Przed 1987 rokiem nie mogła mieć takiego malowania jak na przedstawionym przez Ciebie zdjęciu. Pomijam już fakt innego keksu, ale to zdjęcie przedstawia typowe malowanie orientrot, a to wprowadzono własnie w 1987 roku. Przypuszczam, że wcześniej nosiła raczej takie malowanie:
[link widoczny dla zalogowanych]
czyli tradycyjne dla tego typu - altrot (tak jak z resztą napisałeś wcześniej podająć życiorys lokomotywy).

Natomiast zdjęcie tego egzemplarza w malowaniu orientrot:
[link widoczny dla zalogowanych]
,które przedstawileś, chyba tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że wszytkie te eksperymenty w malowaniu nalezy przyjąć miały miejsce w okresie 1987-1994. Zdjęcie to bowiem wskazuje, że lokomotywya nosiła typowe malowanie orientrot po 1994 roku, a na pewno po tym czasie zostało ono wykonane, bo wskazuje na to nowy keks


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:04, 10 Mar 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Czy ta loko jest juz w sreyjnej produkcji i dostepna w sklepach czy na razie to tylko testowe egzemplarze?
W niemieckich sklepach wciaz mowia ze oficjalny status to "w planie".


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 18:32, 10 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Cobrix napisał:
Czy ta loko jest juz w sreyjnej produkcji i dostepna w sklepach czy na razie to tylko testowe egzemplarze?
W niemieckich sklepach wciaz mowia ze oficjalny status to "w planie".


Najszybciej niesterty dostaniesz tego loka w Polsce. Jest produkowany, ale są na niego zapisy. Jak tyle razy powtarzałem wiąże się to z ogromnym boomem na TT. Tillig nie nadąża. W Polsce może za miesiąc będą te loki (każdy kraj dostaje jakąś partię tych lokomotyw) natomiast z tego, co mi wiadomo w sklepie w Goerlitz kolejki ustawiają się już na lipiec. Podobnie jak w innych sklepach. Więc musisz się zapisać do kolejki i czekać. Lokomotywy są i chyba nawet u AMC jest kilka o ile się nie rozeszły. Ale to już ostatni dzwonek. Ja na zieloną 01 czekam do maja. Ale i tak mam fuksa, bo niemcy czekają do września (takie zapisy są), a Tillig teraz nie robi całej produkcji, tylko partiami. Tak jakoś takoś to działają. Na Desiro też się sporo teraz czeka. Więc niedługo może dojść do sytuacji, że Niemcy zaczną wykupywać.... Polskie zapasy magazynowe, godząc się na wyższą cenę, byle by mieć dany model.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pią 20:16, 10 Mar 2006
Cobrix
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





Hmm. Dziwne poniewaz zielona BR01 dostalem w miesiac od zamowienia. Desiro zamowilem w styczniu a dostalem 3 tygodnie temu. Wlasnie wrocilem z DE ale w sklepie po prostu nie wiedzieli czy sa juz produkowane czy nie ale nic o zapisach nie mowili.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 14:23, 12 Mar 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Z tymi BR218 to jak u lekarza:
zapisy na wrzesien, choruj więc we wrześniu Razz


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
BR 218 "Preisknaller"
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin