oelka |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Lis 2005 |
Posty: 365 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa-MDM |
|
|
|
|
|
|
maciej_kolej napisał: |
Tak nie do końca, w EZT mamy wagony z kabinami sterowniczymi |
Zaznaczylem, ze pisze o skladach wagonowych. W przypadku EZT trudno mowic o czyms takim, skoro nie ma innej mozliwosci sterowania.
Cytat: | Jeżeli chodzi o próby - podaj źródełko proszę tej informacji. |
Prosze bardzo: Andrzej Etmanowicz, Parowy trakcyjny zespol zmiennokierunkowy z parowozem TKt48. Koleje dawniej i dzis: 4/2005, 50-53.
Do prob wykorzystano 6 wagonow 43A wyposazonych w kabel do obslugi urzadzen, wagon 43A wyposazony w stanowisko do kierowania, oraz parowoz TKt48-57. Zastosowano obecnie juz nie stosowany system sterowania posredniego. Byly to jedyne proby przeprowadzone na PKP. Rozwazano bowiem jeszcze budowe wagonow sterowniczych (najprawdopodobniej z systemem sterowania bezposredniego) przeznaczonych do wspolpracy z wagonami motorowymi SN61, na podstawie dokumentacji wegierskiej, ale nigdy nie ropoczeto zadnych powazniejszych prac nad tym tematem.
W latach 90. rozwazano ten temat przy okazji modernizacji linii Warszawa-Lodz, ze wzgledu na czolowy charakter stacji Lodz Fabryczna. Do prowadzenia ruchu zamierzano wykorzystac m. in. lokomotywy EU11. Ale lokomotywy trafily do Wloch, a temat po raz kolejny do archiwum.
Krzysztof |
|