Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor -> A wiecie, że Tillig robi polskie loki w TT?
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
A wiecie, że Tillig robi polskie loki w TT?
PostWysłany: Nie 20:38, 08 Sty 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Serio!

[link widoczny dla zalogowanych]

Oelka przejrzał hostorię lokomotywy:

Kod:
Z ciekawosci przejzalem sobie zyciorys twojego BR52. Masz polski parowoz. Zostal zbudowany przez Krenau, czyli w Chrzanowie, w czerwcu 1944, z numerem fabrycznym 1398. Po wojnie znalazl sie we francuskiej strefie okupacyjnej, a po 1952 roku byl w DB. Skasowany zostal 25.04.1958. Stacjonowal w Mainz


HA MAMY CIĘ!!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:04, 08 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





No tak tylko musisz wziąć pod uwagę że wtedy (czerwiec '44) nie bylo państwa polskiego na mapie... zresztą ciężko powiedzieć że cięzki tendrzak dla bułgarów to był polski lok. Owszem produkcji polskiej ale zarząd inny...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 23:08, 08 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





WojTTek napisał:
No tak tylko musisz wziąć pod uwagę że wtedy (czerwiec '44) nie bylo państwa polskiego na mapie... zresztą ciężko powiedzieć że cięzki tendrzak dla bułgarów to był polski lok. Owszem produkcji polskiej ale zarząd inny...

To jest kwestia punktu widzenia i moze jakiegos odczucia, ze tak to nazwe.
W kazdym razie i jedna i druga lokomotywa powstala w polskiej fabryce, budowana przez polskich robotnikow. A to tez sie bierze pod uwage, szczegolnie w statystykach -> np. w ksiazce Pokropinskiego o polskih parowozach eksportowych, gdzie sa wymienione wszystkie serie lokomotyw jakie byly budowane dla innych zarzadow kolejowych. Lokomotywy wojenne konstrukcji niemieckiej rowniez sa tam wymienione.
A lokomotywa dla Bulgarii, tak samo jak lokomotywy budowane po wojnie dla Indii, Chin, Korei Pln, Albanii, Maroka i Libanu, czy EZT dla Jugoslawi, byla dzielem polskiej mysli technicznej.
Producent zawsze pozostanie ten sam, a zarzad mozna zmienic i to kilkukrotnie, szczegolnie gdy pojawiaja sie zawieruchy dziejowe pokroju obu wojen swiatowych. Np. 200 polskich Ty2 miala swoje miejsce w DRG, SZD i PKP...

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 17:54, 11 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Tak tylko że nie pracował na PKP i nie należał do Polski, i tu sie kończy jego "polskość" po za fabryką, ja bym go nie kwalifikował jako polski parowóz.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 18:06, 11 Sty 2006
WojTTek
Założyciel Forum TT

 
Dołączył: 25 Cze 2005
Posty: 608
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Gdynia





Z resztą wtedy fabryka w Chrzanowie też nie była nasza... tylko dojczów (faszystów)...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 0:54, 12 Sty 2006
oelka
Moderator

 
Dołączył: 14 Lis 2005
Posty: 365
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-MDM





WojTTek napisał:
Z resztą wtedy fabryka w Chrzanowie też nie była nasza... tylko dojczów (faszystów)...

Byla, jak praktycznie wiekszosc strategicznych zakladow pod zarzadem niemieckim, ale na roznych stanowiskach pracowali tam Polacy.
A zreszta teraz podobna sytuacja panuje w Pafawagu, ktory jest wlasnoscia Bombardiera i buduje pudla dla niemieckich lokomotyw, albo w dawnym Konstalu (Alstom), gdzie produkuje sie wagony towarowe dla roznych przewoznikow, glownie zagranicznych.
Dla odmiany wlascicielami takiego ZNTK Minsk Mazowiecki sa Slowacy i u nich remontuje sie wiekszosc naszych EZT.

Krzysztof


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 16:06, 12 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Zgadza się, ale tu chodzi o apekty historyczne a nie gospodarcze, dlatego sprawa tego parowozu jest oczywista - nie był polski pod żadnym wzgledem.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
A wiecie, że Tillig robi polskie loki w TT?
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Tabor
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin