ArturSch |
Administrator |
|
|
Dołączył: 29 Paź 2005 |
Posty: 584 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Rumia |
|
|
 |
 |
 |
|
PapciO napisał: | jak bedzie sie zachowywal tabor BTTB tym odcinku. Zaznaczam iz odcinek bedzie w 100% prosty, bez zakrętów. Czy nie bedzie problemów? |
Żadnych.
Mam w tej chwili pomieszane rurki z modelowymi, np zasilam tory starym 06510 poprzez 2 przejściówki 83132.
I co ? ano nic. Jedynie gdy skład zjeżdża z modelowych na rurki pojawia się stukot kół na łączeniach - co jest dla mnie bardzo miodne.
PapciO napisał: | Czy taka wymiana ma sens w przypadku mojej makiety gdzie 90% beda stanowily rurki? Jak wagony z takimi kolkami zachowuja sie na ciasnych rurkowych zakretach? |
Wymiana kół z BTTB na Tilliga ma na celu ZMNIEJSZENIE OPORÓW TOCZENIA, nic więcej Przy okazji wagon staje się troszkę cięższy oraz mamy możliwość pobierać prąd do oświetlenia wnętrza jeśli tego wcześniej nie było.
Nie ma żadnej zależności, że kółka BTTB tylko do rurek, a Tilligowe do modelowych. ICE z kółkami Tillig'a, jak ostatnio testowaliśmy, przelatuje przez ciasne rurkowe rozjazdy na pełnej prękości tak samo dobrze jak wagony BTTB śmigają na modelowych
TomekW napisał: | na rurkach możesz zapomnieć o przejściu na DCC w przyszłości. |
A to czemu 
Jedne i drugie przewodzą. Problem MOŻE się pojawić gdy pozostawisz typowo analogowe elementy przy przejściu na DCC, np przyłączka Tilliga dla analogowego sterowania posiada kondensator blokujący zakłócenia i w przypadku DCC mogą się pojawić problemy - ale to właśnie tor modelowy a nie rurka
Wręcz odwrotnie, okazało się że rurki LEPIEJ się sprawdzają przy DCC niż z analog
Czemu ? bo straty na łączeniach w analogu już unieruchamiają loka gdy w DCC spoko majestatycznie, na małej prędkości lok po tych "niekontaktach" się toczy.
Jeśli wyeliminujemy straty na łączach - tor rurkowy jest tak smo dobry do analog jak i DCC. |
|