Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Ogółem -> KKS vs. Sprzęg zwykły - Co, jak i dlaczego - Dyskusja Idź do strony 1, 2  Następny
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
KKS vs. Sprzęg zwykły - Co, jak i dlaczego - Dyskusja
PostWysłany: Wto 9:57, 28 Mar 2006
dawid tt
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek





Czy ma ktos pomysł na zmniejszenie odległości pomiędzy wagonami?

Troche ta odlgłość jest duża Shocked


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 10:29, 28 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





jest jeden prosty sposób. Kup Tilliga z kks



Ma ten bajer w standardzie. Osobowe przylegają do siebie ściśle



innej rady nie ma. Po prostu jest to uwarunkowane konstrukcją wagonu BTTB. Mocowanie sztywnych sprzęgów krótkich mija się z celem, bo połamiesz odboje na zakrętach - sprawdzone - pewne. Ew skład ci będzie się na każdym łuku wykotfaszał.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Złącza pomędzy wagonami
PostWysłany: Wto 10:44, 28 Mar 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





dawid tt napisał:
nie wiem gdzie to umieścić !!!
czy ma ktos pomysł na zmniejszenie odległości pomiędzy wagonami troche ta odlgłość jest duża Shocked



To i ja coś wrzucę...

moje pierwsze spotkanie z kinemtyką krótkiego sprzęgu wyglądało jak na zdjęciu poniżej. Wcześniej myślałem że KKS to taki bajer, ale jak zobaczyłem na żywo Shocked




Mam też dobry pomysł jak połaczyć blisko siebie wagony typu Y przy użyciu standardowych sprzęgów BTTB, przetestowane i funkcjonujące u mnie od lat, jak będę miał chwilkę to wrzucę opis.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Re: Złącza pomędzy wagonami
PostWysłany: Wto 11:06, 28 Mar 2006
kolejarz
Konduktor

 
Dołączył: 17 Sty 2006
Posty: 152
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź





KrzyszTTof napisał:

(...)
Mam też dobry pomysł jak połaczyć blisko siebie wagony typu Y przy użyciu standardowych sprzęgów BTTB, przetestowane i funkcjonujące u mnie od lat, jak będę miał chwilkę to wrzucę opis.


Czekamy z utęsknieniem!!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:17, 28 Mar 2006
dawid tt
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek





KrzyszTTof napisał:

(...)
Mam też dobry pomysł jak połaczyć blisko siebie wagony typu Y przy użyciu standardowych sprzęgów BTTB, przetestowane i funkcjonujące u mnie od lat, jak będę miał chwilkę to wrzucę opis.





Ja też czekam może wykorzystam w BTTB będę wdzięczny za pomoc


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 12:49, 28 Mar 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





dawid tt napisał:
KrzyszTTof napisał:

(...)
Mam też dobry pomysł jak połaczyć blisko siebie wagony typu Y przy użyciu standardowych sprzęgów BTTB, przetestowane i funkcjonujące u mnie od lat, jak będę miał chwilkę to wrzucę opis.


Ja też czekam może wykorzystam w BTTB będę wdzięczny za pomoc



Dobra, korzystając z przerwy w pracy Wink opisuję po krótce.

Oto rysunek poglądowy:




1) Wyciągamy sprzęg z wagonu Y.
2) Patrzymy na niego z boku i widzimy coś podobnego do rysunku 1. Jest tam takie małe usztywnienie zaznaczone na rysunku na czerwono. Wycinamy deliktnie (żyletką, skalpelem).
3) Przycinamy "dyszel" sprzęgu jak na rysunku 2 pokazuje niebieska linia - w którym dokładnie miejscu to trzeba doświadczalnie - chodzi o to by sprzeg wszedł maksymalnie głeboko w swoje gniazdo - po to też zostało usunięte usztywnienie w punkcie 2
4) robimy na dyszlu nowe wcięcie na sprężynke trzymającą sprzęg jak na rusunku 2 czerwona linia - w jakim miejscu to też trzeba doświadczalnie tak, aby trzymała sprzęg wsunięty maksymalnie głeboko
5) przerobiony sprzęg umieszczamy w jego właściwym miejscu
6) przerabiamy tak samo drugi wagon
7) łaczymy dwa wagony typu Y i cieszymy się bardzo małą przerwą miedzy wagonami

Zalety tego rozwiązania:
1) nie ingerujemy w wagon,
2) wagony można łaczyć dowolnie i szybko między sobą i z innymi wagonami (w przeciwieństwie do łaczenia Y sprzegami sztywnymi)
3) zawsze można wrócić do oryginału zakładając ponownie oryginalny sprzęg
4) działanie przetestowane na łukach R286, łukach odwrotnych, wszystkich rozjazdach rurkowych - tak więc na modelowych tym bardziej musi śmigać

Wychodzi coś takiego jak na focie poniżej.
Ale uwaga - na zdjęciu wagony są rozciągane i duża odległość między wałkami gumowymi jest spowodowana luzem wózków względem pudła z winy plastikowych "nitów" mocujących wózki do nadwozia - miałem pomysł by i temu zaradzić ale nie było czasu. Ale w czasie jazdy aż tak bardzo się to nie rozciąga.



Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:06, 28 Mar 2006
dawid tt
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 15 Mar 2006
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Włocławek





dzięki za pomoc Idę spróbować. Wielkie dzięki

------------------
edit: no comment
[7 słów 3 błędy]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:07, 28 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





A jak jest z zakrętami? Czesi robią podobne sprzęgi jeśli chodzi o odległość (są z imitacjami węży ciśnieniowych), tylko jest jedno małe ale, Na zakrętach tak się zderzaki o siebie opierają, że najnormalniej w świecie się wyłamują. Ew skład wylatuje z torów


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 13:20, 28 Mar 2006
KrzyszTTof
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 31 Paź 2005
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin





Charakterek napisał:
A jak jest z zakrętami? Czesi robią podobne sprzęgi jeśli chodzi o odległość (są z imitacjami węży ciśnieniowych), tylko jest jedno małe ale, Na zakrętach tak się zderzaki o siebie opierają, że najnormalniej w świecie się wyłamują. Ew skład wylatuje z torów


Jak napisałem - przetestowane. Mam (miałem) 5 wagonowy skład "Y", wszystkie z tak przerobionymi sprzęgami i śmigało to bez problemów na torcie z rurkami po łukach R286 i wszystkich rodzajach rozjazdów. Kto nie wierzy - niech przerobi po jednym sprzęgu w dwóch wagonach, złaczy oba razem i potestuje. Max ryzyko = wyrzucone dwa sprzęgi.
Co do czeskich sprzęgów - w "moim" rozwiązaniu mamy tą zaletę że nie tracimy funkcji tradycyjnego sprzegu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:10, 28 Mar 2006
dobmir
Młodszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 04 Lis 2005
Posty: 47
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzyna Śląska





Zgadzam się z przedmówcą mam tak przerobione sprzęgi od 5 lat i nic mi się niewykoleja.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 15:54, 28 Mar 2006
marjas
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń City





Będę musiał też spróbować Very Happy A mam pytanko co do KKS... czy idzie je zamontować do wagonów BTTB Question


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 16:08, 28 Mar 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





marjas napisał:
Be˛de˛ musia? tez˙ spróbowac´ Very Happy A mam pytanko co do KKS... czy idzie je zamontowac´ do wagonów BTTB Question

Mozna zamontowac, tylko ze montowanie KKS do wagonu z mordoskretem jest bez sensu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:02, 28 Mar 2006
marjas
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 18 Wrz 2005
Posty: 127
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Luboń City





Witek M. napisał:
...tylko ze montowanie KKS do wagonu z mordoskretem jest bez sensu.


Chodziło mi o wagony dwuosiowe Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 17:06, 28 Mar 2006
bs0
Maszynista

 
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 456
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kartuzy





można, za parenaście złotych DK-Model oferuje sprzęg z KKS.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 19:00, 28 Mar 2006
MarcinSz
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 10 Sty 2006
Posty: 84
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań





marjas napisał:
Będę musiał też spróbować Very Happy A mam pytanko co do KKS... czy idzie je zamontować do wagonów BTTB Question


Do któregoś z numerów TT Club Aktuell z 2005 roku była dołączona ulotka informująca o przerabianiu w BTTB sprzęgów zwykłych na KKS. Jeśli Cię to interesuje prześlę ci skan ulotki na mejla.

A tak z zupełnie innej beczki - mój przychówek na co dzień spoczywa w pudle (nie ze szwedzkiego sklepu Smile i tylko co jakiś czas jest przeganiany po torach. Trochę mnie mierziło każdorazowe złączanie KKSów i późniejsze ich rozłączanie (wymagało to dziwnych wygibasów, nie dało się rozłączyć mechanicznie) Evil or Very Mad . Upierdliwość tego przekraczała korzyści wizualne.

Czy macie opracowaną jakąś technologię złączania i rozłączania krótkich sprzęgów? Jakby mi usprawniła działanie, to od razu wymieniam sprzęgi na KKSy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
KKS vs. Sprzęg zwykły - Co, jak i dlaczego - Dyskusja
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Ogółem
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin