oelka |
Moderator |
|
|
Dołączył: 14 Lis 2005 |
Posty: 365 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Warszawa-MDM |
|
|
|
|
|
|
maciej_kolej napisał: | Co do NOHABów być może spotkam je nad Ballatonem gdzie się wybieram w lipcu. (Nadzieja matka .......ale każda matka ma swoje dzieci). Zawsze mnie zastanawiało że tu głęboka komuna a oni takiego loka kupili |
Mysmy tez kilka ciekawych zakupow na zachodzie dokonali. Fakt, ze umowy byly podpisywane zasadniczo przed 1950, albo po 1956 roku. Najbardziej widoczny zakup do dzis to EU06 i licencyjne EU07, zbudowane na podstawie dokumentacji angielskiej. Umowy zawarte przed 1950 rokiem, byly relalizowane w okresie najglebszego komunizmu w wykonaniu Bieruta. I tak do Polski trafila angielska aparatura elektryczna do zespolow EW53, lokomotyw EP02, lokomotywy elektryczne dla PMPPW, podstacje trakcyjne stacjonarne i przewozna. Ze Szwecji z ASEA zespoly EW54, lokomotywy EP03, podstacje trakcyjne stacjonarne i 2 przewozne. Z USA trafily parowozy Ty246. Natomiast po 1956 roku lokomotywy EU06 i licencja na EU07, aparatura belgijska do wagonow tramwajowych 13N, odbieraki sytemu Stemanna do wagonow 13N (pozniej skopiowane i produkowane w Polsce), przekladnie hydrauliczne do SM25 i SN80, w koncu silnik wysokoprezny do lokomotyw SP45. W roznych okresach czasu kupowano tez aparature elektryczna do wagonow pasazerskich. Wszystko w czasach przed epoka Gierka.
Krzysztof |
|