T_Domagalski |
Moderator |
|
|
Dołączył: 05 Gru 2005 |
Posty: 120 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Skąd: Wrocław |
|
|
 |
 |
 |
|
Witek M. napisał: | Czy wobec punktu 2.3.3 sTTandardu nalezy sztywno przyjac, ze stosowanie rozjazdow angielskich o promieniu toru zwrotnego 310mm w modulach wystawowych jest niedopuszczalne? |
Pkt 2.3.3 i promień łuku w torach zwrotnych to dwie różne rzeczy. Łuki serwisowe, o których mowa w cytowanym punkcie, to różnego rodzaju pętle nawrotne, trójkaty do obracania lokomotyw, itp. Same rozjazdy są opisane w pkt. 2.7.2. i z zamieszczonych tam wymagan wynika, że Tillig'owski "anglik" może być wykorzystany do budowy układów torowych na modułach, nawet i tych wystawowych.
Inna sprawa, to jego wątpliwy realizm, wynikajacy z kąta zwrotu = 15' i jakość wykonania, o której nie wszyscy się pochlebnie wypowiadają. Dlatego ja osobiście nie polecałbym stosowania "anglika" na modułach wystawowych, a juz tym bardziej w torach głównych stacji. |
|