Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Galeria -> Kolej u naszych sąsiadów
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Kolej u naszych sąsiadów
PostWysłany: Nie 17:31, 01 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Poniżej parę zdjęć wykonanych podczas zeszłorocznych (2005) różnorakich wypadów w przygraniczne regiony sąsiadujące z Dolnym Śląskiem.

Lokomotywa CD typu 742 z pociągiem osobowym opuszcza przystanek Brezova u Broumova.

[link widoczny dla zalogowanych]

Parowóz wąskotorowy SOEG BR99 787 z pociągiem osobowym opuszcza stację Zittau Vorstadt i zmierza w kierunku Bernsdorf.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD typu 743 ze składem towarowym na stacji Korenov

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 jako pociąg osobowy do Bromouva.

[link widoczny dla zalogowanych]

Tym razem "motoracek" sfotografowany w drodze powrotnej do Mezimesti podczas wyjazdu z przystanku osobowego Hyncice.

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD typu 749 oczekuję na odjazd ze stacji Mezimesti

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD typu 714 odstawia skład przyprowadzonego pociągu przyspieszonego.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 opuszcza stację Nachod i zmierza w kierunku Hronova

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD 742 podczas manewrów na stacji Hronov

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 opuszcza stację Hronov i zmierza w kierunku Mezimesti

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD typu 749, wraz ze sprzęgniętą 742 wjeżdżają z popołudniowym pociągiem osobowym na przystanek Bohdasin

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 853 („Elinka”) jako pociąg przyspieszony do Trutnova wjeżdża na stację Kuncice nad Labem.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 oczekuje na stacji Kuncice nad Labem na odjazd w kierunku Vrchlabi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 jako pociąg osobowy z odległych o parę kilometrów Kuncic nad Labem wjeżdża na stację Vrchlabi.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 podczas krótkiego postoju na stacji końcowej Vrchlabi. W tle wagony załadowane samochodami pochodzącymi z pobliskiego zakładu Skoda.

[link widoczny dla zalogowanych]

Wagon motorowy CD typu 810 opuszcza stację Mezimesti

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD 742 na stacji Mezimesti ze składem polskich wagonów Gags (-t).

[link widoczny dla zalogowanych]

Lokomotywa CD 749 wjeżdża na perony stacji Mezimesti.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 18:24, 01 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Miło poparzeć na normalną kolej. Ciekawa kombinacja lokomotywy
serii 742 z wagonami doczepnymi.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:00, 01 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Takie zestawienia, czy to z 742 czy 714 (głównie w pociągach przyspieszonych Sp) sa w tym rejonie dosyć częste. Nie wiem jak to wygląda na reszcie sieci CD. Dla nas faktycznie może to wyglądac nieco karykaturalnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez DBv dnia Nie 19:08, 01 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:08, 01 Sty 2006
Witek M.
Zawiadowca

 
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa-Goclaw





No, na prawdę nie wiem czym się tak zachwycacie. Dla mnie KOLEJ to PKP, najlepiej z lat 80 ub. wieku. Coś co wszystkim nam jest chyba bliskie. A koleje czeskie, niemieckie czy w ogóle jakieś amerykańskie? KOLEJ - to specyficzny, tajemniczy klimat - a ten klimat tworzyły właśnie specyficzne POLSKIE, PeKaPowskie wagony i lokomotywy. Całkiem Was nie rozumiem Sad


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:24, 01 Sty 2006
Karol
Moderator

 
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 355
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grybów/ Limanowa





Niekiedy bywam na Słowacji i jedna rzecz jaka mi sie rzuca w oczy to te 810 prawie nigdy nie jeżdzą puste jak to sie dzieje u nas na lini Nowy Sacz Chabówka. Ale z drugiej strony to nic dziwnego ponieważ bilety tam są dużo tansze niż u nas.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 19:44, 01 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





Witek M. napisał:
No, na prawdę nie wiem czym się tak zachwycacie. Dla mnie KOLEJ to PKP, najlepiej z lat 80 ub. wieku. Coś co wszystkim nam jest chyba bliskie. A koleje czeskie, niemieckie czy w ogóle jakieś amerykańskie? KOLEJ - to specyficzny, tajemniczy klimat - a ten klimat tworzyły właśnie specyficzne POLSKIE, PeKaPowskie wagony i lokomotywy. Całkiem Was nie rozumiem Sad


Nie moge się z Tobą zgodzić w całości.
Tych polskich, jak piszesz jedynie prawdziwych i wartych uwagi, klimatów lat osiemdziesiątych to ja nie pamiętam. Owszem to właśnie PKP to koleje polskie i winny być Polakowi bliższe od jakichkolwiek innych. Tak się składa jednak, że kolej staram sie fotografować przy różnych okazjach, nawet jeżeli w danym miejscu znalazłem sie nie tylko z powodu kolejowych zainteresowań. A ponieważ trochę jeżdzę po regionie to zdarza się, że najkrótsza droga wiedzie właśnie przez teren CR, stad też i zdjęcia. Oczywiście zdjęcia kolei polskich równiez się pojawiają i stanowia nawet większość, tyle, ze nie to było przedmiotem postu.
Zgadzam sie z Tobą, że kolej to specyficzny, tajemniczy klimat i pewna specyfika przynależna przewoźnikom w różnych krajach. Przyznam jednak szczerze (czym być może wprawię Ciebie w jeszcze większe zdumienie), że tą właśnie specyfikę i tajemniczy klimat ostatnimi czasy dostrzegam właśnie coraz częsciej na kolejach chciażby właśnie czeskich a nie polskich. Rozumiem, że skoro wyrażasz takie opinie to doświadczyłeś wielu podróży w różne rejony Czech i miałeś okazję dokładnie przyjrzeć się tym pozbawionym klimatu i specyfiki kolejom, zwłaszcza lokalkom. Ja może aż tak wielkich doświadczeń nie mam, a juz na pewno ograniczają sie one do pewnego regionu. Tak czy inaczej jeżeli porównać chociażby region Sudetów, to przyrównanie (ogólnie rzecz ujmując) "intensywności doznań kolejowych klimatów" po stronie polskiej i czeskiej wypada dla CR zdecydowanie korzystniej. Może to dziwne, ale bardziej na mnie działa senna stacyjka, gdzie wydawać by się mogło, oprócz urzędujących jedynie piwoszy w stacyjnej restauracji, nic się nie dzieje, która budzi się do życia dopiero po dzwięku dzwonka w pobliskiej strażnicy, kiedy to właśnie wtedy pracownik opuszcza budynek po to by opóścić ręcznie rogatki, kiedy to chwilę później po pobliskim wiadukcie przetacza się 749 z pociągiem bezpośrednim z Pragi, a perony zapełniają się gwarnym tłumem. A to wszytko w miejscowości na tyle niewielkiej, ze w Polsce zapewne połączenia kolejowe zlikwidowano by już parę lat temu. Jakoś rusza mnie to bardziej niż np opuszczone budynki kolejowe w Karpaczu, prawie wymarłe w Kamiennej Górze Jaworze czy Lwówku Śl. lub Nowej Rudzie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 8:18, 07 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Witek M. napisał:
No, na prawdę nie wiem czym się tak zachwycacie. Dla mnie KOLEJ to PKP, najlepiej z lat 80 ub. wieku. Coś co wszystkim nam jest chyba bliskie. A koleje czeskie, niemieckie czy w ogóle jakieś amerykańskie? KOLEJ - to specyficzny, tajemniczy klimat - a ten klimat tworzyły właśnie specyficzne POLSKIE, PeKaPowskie wagony i lokomotywy. Całkiem Was nie rozumiem Sad

Nikt nie podważa że kiedys PKP mialo klimat ale prawda jest taka że to było dawno i dziś można tylko powspominać słynne opóźnienia jeżeli w tamtych latach ktoś dużo jeździł koleją. Dziś PKP kolej nie ma klimatu (po za resztkami wąskich torów), i takie są fakty - pocięte linie, zdewastowany tabor itd.
Tymczasem nasi południowi sąsiedzi jakoś sobie radzą z tradycją, historią i nowoczesnością. Od 15 lat podróżuje kolejami Słowacji i bardzo nam daleko do kolei ŹSR. Tabor zróżnicowany, ciekawe górskie trasy, przychylni kolejarze wreszcie duży zasób literatury, stanową gratkę dla miłośników kolei z całego świata.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:24, 07 Sty 2006
z_Gdyni
Starszy Manewrowy

 
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 134
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3





A dla mnie kolej czeska taka jakaś czystrza jest. Zauważyłem to i na zdjęciach DBv jak i podczas wakacyjnych pobytów w Czechach. Nasze polskie lokomotywy i wagony mimo wszystko jakieś brudne jezdzą a u nich takie ładniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 18:42, 07 Sty 2006
DBv
Moderator

 
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 510
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wien Hernals





z_Gdyni napisał:
A dla mnie kolej czeska taka jakaś czystrza jest. Zauważyłem to i na zdjęciach DBv jak i podczas wakacyjnych pobytów w Czechach. Nasze polskie lokomotywy i wagony mimo wszystko jakieś brudne jezdzą a u nich takie ładniejsze.


Wiesz, coś w tym jest chociaż chyba nie nalezy tego uogólniać. Być może pozytywny wpływ na wygląd taboru czeskiego, ma to, ze cały czas jeszcze wiele pojazdów stacjonuje w niewielkich jednostkach (lokomotywyniach czy wagonowniach), z którymi to zakładami personel się identyfikuje i czuje sie związany.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 19:23, 07 Sty 2006
maciej_kolej
Moderator

 
Dołączył: 09 Wrz 2005
Posty: 1163
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Grudziądz





Odbiegamy od tematu ale co tam. Dla mnie obecnie bliższa jest kolej słowacka a to za sprawą mojego zainteresowania kliamtami austro-wegierskimi na kolei. Czesi zdaje się są bardziej konsekwentni w inwestowaniu w kolej , zaś Słowacy dopiero sie uczą. Dlaczego tak jest u południowych sąsiadów? Być może dlatego że nie zachłysnęli się demokracją jak PKP. Na Słowacji SAD (odpowiednik PKS) jest w zasadzie uzupełnieniem ŹSR. Cały sytem jest skomunikowany dość dobrze, a kolej nadal blokuje tu tranzyt "tirów". Zresztą to temat na oddzielny dział.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Kolej u naszych sąsiadów
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Galeria
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin