Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ]

Zapraszamy na http://ForumTT.pl

Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Bank Modeli -> El TILLIG BR244
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
El TILLIG BR244
PostWysłany: Czw 19:56, 23 Mar 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





BR 244

Arrow DOKŁADNA NAZWA MODELU

Czteroosiowy elektrowóz BR 244 kolei DR

Arrow ILOŚĆ OSI

4

Arrow DOKŁADNA NAZWA PRODUCENTA MODELU

Tillig Modellbahnen GmBH & Co. , Sebnitz – Niemcy

Arrow FORMA

Model gotowy

Arrow TECHNOLOGIA/MATERIAŁ

Tworzywo sztuczne formowane metodą wtrysku ciśnieniowego.

Arrow CHARAKTER PRODUKCJI

Model wielkoseryjny

Arrow NUMER KATALOGOWY MODELU

02423

Arrow ZARZĄD KOLEJOWY

DR

Arrow EPOKA

IV

Arrow STACJONOWANIE/DATA

Halle P/

Letze Revision E6 Os 29 1 85
Letze Br Rew. 5 3 95
Letze Br Unit 5 6 95

(Co do tych dwóch dolnych dat to jestem przekonany że odczytałem raczej prawidłowo. Ep IV byłaby tu dość problematyczna w takim razie - to lok muzealny, może dlatego tak?)

Arrow ELEMENTY SPECYFICZNE

Brak

Arrow DOSTĘPNOŚĆ INNYCH WERSJI MODELU

Arrow zarząd kolejowy DR, epoka III, wózki czerwone
numer katalogowy: 02420

Arrow zarząd kolejowy DB, epoka III,
numer katalogowy: 02421

Arrow zarząd kolejowy DRG, epoka II, granatowa
numer katalogowy: 02422

Arrow zarząd kolejowy DR, epoka III, wózki czarne
numer katalogowy: 02424

Arrow zarząd kolejowy DB, epoka IV, granatowo-kremowa
numer katalogowy: 02425

Arrow zarząd kolejowy DB, epoka IV, zielona
numer katalogowy: 02426


Arrow SPRZĘG

Brak KKS,

Arrow NAPĘD

Silnik 3 biegunowy; cichutka, płynna jazda.
UWAGA! Wg katalogu NIE MA możliwości założenia dekodera!!

Arrow OŚWIETLENIE

Białe, zależne od kierunku jazdy, żarówkowe.

Arrow UWAGI

Moim zdaniem bardzo udany model. Napęd na wszystkie osie, odbiór prądu z szyn lub pantografów. Ładnie oddane nitowanie nadwozia, w wyposażeniu dodatkowym są piasecznice na wózki. Przechodzi bez problemów przez łuki R286.
Polecane wagony osobowe: Reko 4-osiowe, wagony modernizowane.
Polecane wagony towarowe: wszystkie, oprócz platform 4-osiowych długich i ich pochodnych, obecnie produkowanych cystern 4-osiowych (moim zdaniem mają zbyt nowoczesny wygląd)

Kilka zdjęć:
[link widoczny dla zalogowanych]


A tu są skany (miniaturki nie wyszły):

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez et22 dnia Czw 21:22, 30 Mar 2006, w całości zmieniany 2 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 20:37, 23 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Arrow DOKŁADNA NAZWA MODELU

Czteroosiowy elektrowóz BR 144 kolei DB (blau/elfenbein)

Arrow NUMER KATALOGOWY MODELU

02425

Arrow ZARZĄD KOLEJOWY

DB

Arrow EPOKA

IV

Arrow STACJONOWANIE/DATA


BD Nurnberg pod spodem BW Wurzburg / MF 19.5.79

Arrow UWAGI

Model jest faktycznie bardzo ładny. Ładnie się prezentuje z "eilzugwagenami" a jeszcze piękniej z "talbotami". Niestety model miał (tak przynajmniej było w naszym przypadku) fatalnie zrobione zasilanie. Zatrzymywał się na starych torach w miejscach, w których występowały nierówności. Musieliśmy przerobić zasilanie i teraz jest ok. Lokomotywa ma swój specyficzny urok. Polecamy wszystkim miłośnikom "staroci" (oryginał lokomotywy pochodzi z lat 30-tych ubiegłego wieku).

A na "żywo" prezentuje się tak

[link widoczny dla zalogowanych]

Pozdrawiamy. ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 14:52, 27 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Lokomotywa NIE MA KKS i nigdy nie miała. To mocowanie sprzęgu jak w 119. Jeszcze jedno fajne - taki sprzęg się urwie i kaplica! Poza tym z opisu nie wiem, czy bufory się skręcają z wózkiem? A i pewnie ma oświetlenie żarówkowe, które już samo w sobie jest z poprzedniej epoki.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 15:26, 27 Mar 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Bufory skręcają się z wózkiem i jest to wg mojej wiedzy (tylko zdjęciowej niestety) ZGODNE z orginałem. Oświetlenie żarówkowe akurat dla mnie stanowi zaletę a nie wadę, więc nie uznałem za istotne o tym pisać, ale postaram się poprawić (może ja też jestem z innej epoki Smile ).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 16:09, 27 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Czy model ma masy kinetyczne, jak jest wyskalowany (czy nie lata po makiecie jak E 499, podczas gdy oryginał miał Vmax bodajże 90 km/h). Jeszcze jedno, jak u niego z wymiarami i jak się one mają do oryginału?


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:44, 27 Mar 2006
et22
Młodszy Manewrowy

 
Dołączył: 04 Sty 2006
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa





Model ma 2-ie masy kinetyczne o czym zresztą pisałeś osobiście tu:

http://www.forumtt.fora.pl/viewtopic.php?t=437

Moim zdaniem nie ma przeskalowanej prędkości, ale w tej chwili nie jestem w stanie tego stwierdzić, bo mogę jeździć tylko po biurku i to niezbyt długim. Co do wymiarów - nie wiem. Nie mam danych orginalnej lokomotywy, ale takie dane to chyba raczej w teście modelu powinny się znaleźć, a nie w tak krótkiej i "skondensowanej" notatce.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:54, 27 Mar 2006
Charakterek
Moderator

 
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 579
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Radom





Tak więc guglujemy i znajdujemy:

Technische Daten:

Länge über Puffer: 15920 mm
Gesamt-Radsatzstand: 9800 mm
Drehgestell-Radsatzstand: 3500 mm
Dauerleistung: 1860 kW bei 86 km/h
Stundenleistung: 2200 kW bei 76 km/h
Anfahrzugkraft: 83 kN
Dauerzugkraft: 79,5 kN
Höchstgeschwindigkeit: 90 km/h
Fahrmotoren: 2 Doppelmotoren
Treibrad-Durchmesser: 1250 mm
Dienstmasse: 84,8 t
Baujahre: 1933-55
Hersteller: Siemens-Schuckert-Werke (SSW)
Lackierung: Grau (Ursprungsfarbgebung), Grün, Ozeanblau/Beige
Ausmusterung: Die Baureihe 144 wurde 1984 bei der Deutschen Bundesbahn aus dem Betrieb genommen, bei der Deutschen Reichsbahn (DR) in der ehemaligen DDR im Jahr 1992.
Museumsfahrzeuge: E44 002, 046, 119 und 1170 (alle derzeit nicht betriebsfähig)

To pierwsze nas interesuje:

15920/120 = 132,6. Długość modelu według katalogu to 127 mm czyli różnica 5mm czyli 60 cm w oryginale jest do zaakceptowania!


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 18:56, 27 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Z tym zasilaniem to tak jak napisałem: tak było w naszym przypadku ! I stanę tutaj w obronie et22. Nie ma mowy o żadnym wprowadzaniu w błąd ! Jego E44 jeździ idealnie natomias nasz model miał feler. Ale niestety tak bywa. Mamy trochę Tilligów i różne były z nimi historie. Być może nasze problemy z zasilaniem elektrowozu wynikały z tego, że jakiś Helmut źle go poskładał. Model ma dość specyficznie rozwiazaną sprawę zasilania. Mieliśmy już taką historię z Gagarinem a tutaj sytuacja jest jeszcze berdziej skomplikowana. W Gagarinie dwie pionowe blaszki wychodzące z wózków ślizgały się po padach na płytce drukowanej i były to oba potencjały czyli (+) na jednej blaszce (-) na drugiej. W przypadku E44 pionowa blaszka z wózków przekazuje na płytkę obwodu drukowanego tylko jeden potencjał. Drugi jest przenoszony na poprzeczną oś w wózku, która jest umieszczona w specjalnych wycięciach po obu stronach ramy lokomotywy. I przez tą oś na ramę jest przenoszony drugi potencjał i potem dalej do silnika. Wystarczy, że pionowa blaszka jest źle założona, odgięta za bardzo lub coś tam jeszcze w czasie montażu się z nią działo, albo ośka jest zpaćkana smarem albo coś tam jeszcze zaśniedziało i jak lokomotywą zakołysze to jeden potencjał idzie w maliny. I tak prawdopodobnie było w naszym przypadku, podkreślam w naszym przypadku. I polutowaliśmy na sztywno przewodem blaszki w wózkach z płytką drukowaną tak jak w Gagarinie i lokomotywa naprawdę jeździ teraz idealnie. Zarówno na torach modelowych jak i na starych BTTB (nawet na starych rozjazdach jeździ idealnie)
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 19:04, 30 Mar 2006
modelarzeTT
Starszy Zwrotniczy

 
Dołączył: 23 Lut 2006
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Górny Śląsk





Charakterek napisał:
... jak jest wyskalowany (czy nie lata po makiecie jak E 499, podczas gdy oryginał miał Vmax bodajże 90 km/h) ...

No porobiliśmy z bracikiem dzisiaj testy prędkości modelu E44. Pomiary prędkości były dokonane na prostym poziomym odcinku toru o długości odpowiadającej w oryginale 384 m (był to tor główny naszej stacji; od pierwszego do ostatniego rozjazdu jest to dokładnie 3.2 m)
Przy znamionowym napięciu zasilania 12 V elektrowóz ze składem 6-ciu Y-wagenów (na czeskich plastikowo-metalowych kołach) przejeżdżał odcinek testowy w czasie ok. 6.4s (robiliśmy kilka pomiarów). Daje to średnią prędkość ok. 216 km/h
Luzem przy napięciu zasilania 12 V w/w odcinek przejeżdżał w czasie 5.7s co daje średnią prędkość ok. 243 km/h.
Prędkość 90 km/h (odpowiadającą maksymalnej prędkości oryginału) lokomotywa osiągała przy napięciu zasilania ok. 6 V.
Minimalną prędkość, przy której model poruszał się w sposób płynny (a nie skokami) uzyskaliśmy przy napięciu 2.5 V. Odcinek testowy był wówczas przejeżdżany w czasie 79.3s co daje średnią prędkość ok. 17.4 km/h.
Wniosek: Przekładnia lokomotywy w ogóle nie została dopasowana do prędkości oryginału. Sad
Pozdrawiamy. ModelarzeTT


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
El TILLIG BR244
Forum Forum modelarzy TT oraz MK [ Forum ZAMKNIĘTE ] Strona Główna -> Bank Modeli
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek  Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin